top of page
Computer with Graph

כביש החוף על ספידים - AP-7 הכירו את ציר הלוגיסטיקה הראשי של ספרד שכל משקיע לוגיסטי חייב להכיר

כביש AP-7 (נקרא גם Autopista del Mediterráneo) הינו כביש אגרה מהיר הפרוס לאורך קו החוף הספרדי (צפון-דרום) ומחבר בין כל נמלי החוף של ספרד על המסדרון הלוגיסטי הים תיכוני הרץ מולנסיה שמדרום ועד צרפת שבצפון ומשם ליתר מדינות אירופה.

האות 'P' המופיעה בשמו מעידה כי עבור הנסיעה בו תדרשו לשלם כנהוג בכבישי אגרה. המחירים משתנים באופן תדיר כתלות בעומס הקיים על הכביש. או במילים אחרות: בשעות העומס תשלמו הרבה ובשעות הרגועות תשלמו פחות. רכבים הבוחרים לנסוע בכביש לאומי חינמי יוכלו לעשות זאת, בנסיעה יותר איטית, בכביש N332.


כאשר שם המשחק הוא זמן ההגעה ליעד, משאית עמוסה סחורה תבחר תמיד בכביש האגרה לטובת קיצור הזמנים. בנוסף, במקביל לכביש פועלת מסילת הברזל לסחורות ואנשים אשר מעדיפים את הנסיעה ברכבת. חשיבותו הגדולה של ציר AP7 נובע בראש ובראשונה ממיקום נמלי החוף הספרדיים המקבלים ומוציאים סחורות דרך במספר נמלים הפרוסים לאורך הציר וכן חיבורו לצרפת ומשם ליתר מדינות אירופה המשמשים לציר ייבוא וייצוא סחורה מרכזיים על בסיס המסדרון הלוגיסטי הים תיכוני.

המתחרה היחיד בחשיבותו לציר AP-7 הינו הציר לוגיסטי המרכזי A-2 המחבר את ברצלונה למדריד דרך סרגוסה - גם עליו עשינו כתבה - כנסו וקראו עוד.

bottom of page