top of page
Computer with Graph

אם כבר בחו"ל אז שיהיה בספרד. 4 מתוך 10 הערים הטובות ביותר לקבלת זרים נמצאות בספרד


מחפשים יעד לחיות בו בחו“ל או אולי להשקיע בנדל“ן? העולם הוא גדול ויש בו אפשרויות רבות, אך לא כולן הן בעלות אותה האטרקטיביות. אולי יצא לכם להכיר ערים שונות בעולם בתור תיירים, אך ישנו הבדל גדול בין לבקר בעיר בתור תייר לבין לחיות בה בתור תושב זר. אתר האינטרנט InterNations, אתר מוביל בתחום ה EXPATS (זרים החיים מחוץ למדינתם), ערך עבורנו רשימה של 66 ערים המובילות בתחום ערים ידידותיות לזרים, ומסתבר ש-4 ערים ספרדיות התברגו לעשיריה הראשונה.


השקעות ומגורים בספרד
השקעות נדלן בספרד - מובילה באפשרות מגורי זרים

לפני שנדבר על הערים המדורגות, הרשו לנו לספר לכם קצת יותר על הגוף המדרג, וצורת הדירוג. הגוף המדרג הוא ארגון שהוקם בגרמניה בשנת 2007 וחברים בו אנשים בלמעלה מ- 400 קהילות בכל רחבי העולם. ארגון זה עורך סקר שנתי, המדרג את איכות הערים מנקודת המבט של הזרים המתגוררים בהן. השנה הסקר מעניין במיוחד, זאת בעקבות מגפת הקורונה אשר שינתה דברים רבים בעולם. בסקר השנה השתתפו למעלה מ-15 אלף איש, המגיעים במקור מ 173 מדינות שונות ומתגוררים כיום ב 181 מדינות שונות. הם התבקשו לדרג את אזור מגוריהם לפי 25 אספקטים שונים, ובסופו של דבר, האספקטים השונים חולקו ל-6 קבוצות נושאים: איכות החיים העירונית, התיישבות בעיר, העבודה בעיר, פיננסים ומגורים.


מדד זה מעורר עניין גם אצל אלו המחפשים אחר הזדמנויות השקעה בחו“ל; ערים בעלות דירוגים חיוביים, הן ערים בהן ישנו סיכוי להחזר השקעה גבוה. פירוט אודות הערים הספרדיות המובילות:


ולנסיה Valencia - מובילה במקום הראשון ברשימה


לא רק שוולנסיה נמצאת ברשימת הערים המובילות, היא למעשה נמצאת במקום הראשון ברשימה ונחשבת לעיר הטובה בעולם עבור זרים. ולנסיה היא המובילה ב-5 מתוך ששת הנושאים שנבדקו. 94% מהזרים המתגוררים בעיר, העניקו לה דירוג חיובי מבחינת יוקר המחיה ו-91% העניקו לה דירוג חיובי מבחינת הזמינות של שירותי הרפואה. אלו הם בהחלט דירוגים גבוהים, בהתחשב בממוצע העולמי אשר עומד על-46% ו-74% בהתאמה. אם נשקלל בחשבון גם את מזג האוויר הנפלא ושפע אפשרויות הבילוי, ניתן בהחלט להבין מדוע זוהי עיר מובילה. מבחינת אפשרויות התעסוקה, ולנסיה זוכה לדירוג נמוך יחסית.


אלקיטנה - קבלת פנים חמה לכל מי שמגיע


ספרד לא מסתפקת במקום הראשון וקוטפת גם את המקום השני ברשימה העולמית, בזכות העיר אלקיטנה. העיר הגיעה למקום השני בדירוג מבחינת ההיבט של פיננסים ומגורים וגם מבחינת עלות המחיה. מבחינת הקלות במעבר אליה, אלקטינה היא במקום הראשון בעולם - 83% מהזרים אומרים כי הם מרגישים שם בבית ומכתירים את תושבי המקום כידידותיים במיוחד. גם מבחינה כלכלית העיר זוכה לדירוגים גבוהים; מחירי הדירות נחשבים לברי השגה ורוב הזרים המתגוררים שם שבעי רצון ממצבם הכלכלי. אלקטינה זוכה למדדים חיוביים גם בכל הנוגע לשירותי הבריאות ומזג האוויר. אך בדומה לוולנסיה, גם כאן קיימת רמה של חוסר שביעות רצון בנוגע לאפשרויות העבודה.


מלגה - קל להתמקם כאן


את המקום השישי ברשימה לוקחת עיר החוף מלגה. היא זוכה לדירוגים גבוהים בכל הנוגע לקלות של ההתמקמות בה ומהבחינה הזו היא השנייה בדירוג העולמי, לאחר ולנסיה. אם אתם אוהבי חברים חדשים וחיי חברה, כאן תרגישו בבית כפי שמדווחים 87% מהזרים. גם מבחינת יוקר המחיה העיר נמצאת במקום השלישי (יוקר מחייה נמוך!) ו-79% מרוצים ממצבים הפיננסי. מבחינת מזג האוויר, מלגה זוכה ל-100% של שביעות רצון. אך נקודת החולשה היא לגבי אפשרויות העבודה עבור זרים, שם מלגה נמצאת במקום השני מהסוף.


מדריד - איכות חיים ועלות מחייה נמוכה


גם מדריד נכנסה לעשיריה הראשונה מתוך 66 היעדים שנבחנו בשנת 2020. התושבים הזרים של מדריד העניקו לה דירוגים גבוהים בכל מה שקשור לאיכות החיים העירוניים, ובכל מה שקשור לאפשרויות שעות הפנאי. למעשה בקטגוריה זו מדריד לוקחת את המקום הראשון (92% לעומת 71% בממוצע הגלובלי). יוקר המחיה נחשב לנמוך, אך למרות זאת היא זוכה לדירוגים נמוכים בכל הקשור לעלויות דיור ופיננסים וכ 30% מהזרים טוענים כי הכנסתם אינה מספיקה לכסות את כל ההוצאות. זרים המגיעים ממדינות בעלות מטבע חזק, מתקשים למצוא עבודה בשכר שלו הם רגילים.


אז גם אם החלטתם לנסוע לספרד ולנצל את הדרכון הזר לתקופה, רק אל תשכחו, הכי טוב בארץ.





bottom of page