top of page
Computer with Graph

מסכמים רבעון - מחירי הדירות בברצלונה ומדריד בעלייה מתונה וצפי להמשך

כותב: אסף לבנת.


עפ"י נתוני אתר הנדל"ן הספרדי Idealista.com, המחיר הממוצע בברצלונה עומד על 4,624 אירו למ"ר עם עליה של 0.7% בהשוואה לרבעון הקודם ו-2.4%, האזור היקר ביותר הינה שכונת Eixample עם מכיר ממוצע של כ-7,000 אירו למ"ר. אצל המתחרים במדריד, עומד המחיר הממוצע על 3,675 אירו עם עלייה של 0.3% בהשוואה לרבעון הקודם ו-1.8%, האזור היקר ביותר הינו שכונת הינה Chamberí עם ממוצע מחירים של 5,200 אירו למ"ר.


מה צופים האנליסטים למחירי הדירות בברצלונה ומדריד

נראה שהריבית הגבוהה מכבידה על שוק הנדל"ן הספרדי אך הוא עדיין מצליח לסחוב אותה בעלייה. עושה רושם כי הריבית מצננת את השוק ובלעדייה היה נהנה השוק מפריחה מחודשת אחרי שעליות המחירים המהירות שקדמו לתקופת הקורונה, התמתנו. אין ספק כי הריביות יהיו הגורם המרכזי, מבין גורמים נוספים שישפיעו על המחירים.


למרות הריביות: שוק התעסוקה הספרדי בצמיחה ואחוזי האבטלה יורדים

עפ"י סקירה שפורסמה בבנק ING, על אף העלייה בריבית ממשיכה הירידה באבטלה בשוק הספרדי והיא צפויה להמשיך ולרדת בשנתיים הקרובות. לנתוני האבטלה ישנה השפעה על שוק הנדל"ן לא רק מבחינת הון פנוי כיוון שאלו משפיעים על יכולת נטילת המשכנתא של רוכשים פוטנציאלים ויכולת ההשכרה של בעלי משרות. שכן רוב בעלי הדירות המשכירים את דירותיהם דורשים לוודא כי השוכרים אינם מובטלים.


גידול הכנסות מתיירות בספרד

לאחר ירידה דרסטית בתקופת הקורונה. ענף התיירות בספרד נהנה מצמיחה משמעותית בשנת 2023, עם הכנסות שהגיעו ל-143.2 מיליארד אירו וגידול של 23.4% לעומת 2022. מספר התיירים גדל גם כן ב-19.6% והגיע ל-83.7 מיליון. הצמיחה מיוחסת למספר גורמים, ביניהם התאוששות מהקורונה והסרת מגבלות נסיעה, ביקוש חזק מצד תיירים מאזורים כמו אירופה, ארה"ב ואמריקה הלטינית, שיפור בתשתיות תיירותיות כמו שדות תעופה ורכבות, מגוון אטרקציות ותרבות עשירה, וקידום תיירות יעיל באמצעות קמפיינים שיווקיים ואירועים בינלאומיים. כמו כן ישנה צמיחה בענף הלינה שאינו בתיירות כפי שכתבנו בחודש בפרואר 2024


אז כל העיניים נשואות לריבית:

נראה שכרגע כל העיניים נשואות כלפי ריבית היוריבו שככל שירידתה תהיה מהירה וחדה יותר כך המשק ושוק הנדל"ן יפרחו יותר - ולהפך. לאחר שהגיעה לשיא בחודש ספטמבר, ירדה מתחת לקו ה-4% וכעת הציפייה היא להמשך ירידה ככל שהאינפלציה תרד.


גרף ריבית יוריבור - ריבית בין בנקים ספרדיים, בדומה לריבית הפריים בישראל

ריבית היוריבור בספרד
ריבית היוריבור בספרד




bottom of page