top of page
Computer with Graph

משקיעים שימו לב, משהו מעניין קורה בצפון מדריד

עיריית מדריד יצאה עם מכרז רשמי לפיתוח פרויקט הנדל"ן הגרנדיוזי המכונה Nuevo Norte ("הצפון החדש") הצפוי לרקום עור וגידים בצפון החדש של מדריד. נכון להיום, זהו פרויקט הפיתוח העירוני הגדול ביותר בספרד.



עוד יחידות דיור, הרבה שטחי שירות ויותר שטחים פתוחים


במסגרת המכרז, מציעה עיריית מדריד 12 חלקות אדמה המיועדות לצורך בניית כ-10,500 יחידות דיור, מוסדות תרבות כגון מוזיאונים, מרכזי חדשנות, בתי ספר לעסקים, מרכזי ספורט ואומנויות. בנוסף, העירייה הקצתה כ-400,000 מ“ר של אזורים ירוקים, מהם יוכלו ליהנות התושבים בשכונות החדשות והמבקרים באזור. במקביל, תשופץ ותורחב תחנת הרכבת צ‘אמרטין (Chamartín) וייבנו 3 תחנות מטרו חדשות ותחנת רכבת חדשה אשר תחובר לרכבת הפרברית.


חלקות אלו משתרעות על פני שטח של 170,000 מ“ר, והן חלק מתוך 250,000 מ“ר של כל השטחים הבנויים בפרויקט. החלקות יוצעו למשקיעים במסגרת זיכיון או הסכם ליסינג. על מנת לקבל זכויות ליסינג על המשקיעים להגיש את תוכניות הפרויקט בהתאם להוראות הגוף המנהל של פרויקט הצפון החדש. הגוף המנהל יבחר את הפרויקטים הזוכים על פי קריטריונים שהוגדרו מראש.


החלקה הגדולה ביותר משתרעת על שטח של 60,000 מ“ר והיא נמצאת בסמוך לשטח שבו עתיד להיבנות מרכז העסקים צ‘אמרטין (Chamartín Business Center). עפ"י התב"ע, במקום יינתנו שירותים ציבוריים שונים, שירותים קהילתיים ומתקני ספורט.


החלקה השנייה בגודלה משתרעת על פני שטח של 40,000 מ“ר, וגם היא ממוקמת בסמוך למרכז העסקים העתידי. על חלקה זו צפוי לקום מרכז חדשנות. החלקה השלישית בגודלה, משתרעת על פני שטח של למעלה מ-12,000 מ“ר, והיא ממוקמת בסמוך לשכונת המגורים לאס טאבלאס (Las Tablas). בחלקה זו יוקמו מבני ציבור.


המשקיע העיקרי הוא בנק BBVA אשר משקיע כ-75% מההון, אחריו חברת "מרלין נכסים" אשר משקיעה כ 15% וחברת "סאן חוזה" אשר מחזיקה רק ב-10% לאחר שמכרה חלק לקרן ריט ספרדית –(סוסימי Socimi).


סביר להניח שהפרויקט ישפיע באופן משמעותי על האזורים הסמוכים לפרויקט בפרט ועל שווי הנכסים בצפון מדריד בכלל. קראו עוד - מסכמים את 2020- כיצד השפיעה הקורונה על ביקושי הדירות בספרד בכלל ובמדריד


Comments


bottom of page