ההשקעה הגדולה בהיסטוריה של קטלוניה בתשתיות הלוגיסטיקה

ממשלת קטלוניה באמצעות החברה הכלכלית Cimalsa, ממשיכה להקצות משאבים רבים לתחום תשתיות הלוגיסטיקה. סגן נשיא ממשלת קטלוניה, ג‘ורדי פויגנרו (Jordi Puigneró), הודיע בחודש שעבר על התכנית החדשה להשקעה בפרויקט המרכז הלוגיסטי בוילהרודונה טראגונה Vilarodona (Tarragona). לטענתו, המרכז מיועד לשרת רבע משטחי ספרד. במסגרת התכנית יגדל שטחו של הפארק הלוגיסטי הקיים באלט-קאמפ (Alt Camp) בכ-340,000,000 מ"ר. סגן הנשיא הכריז על התכנית במסגרת כנס שעסק בתחום הלוגיסטיקה בקטלוניה בשם ”שינוי בכדי לגדול. דחיפה לוגיסטית בקטלוניה“ (Transformarse para crecer. Impulso logístico En Catalunya).

השקעות נדלן לוגיסטי בספרד
Jordi Puigneró Credit: Pedro Salado / Araba Press: https://www.expansion.com/

ענף הלוגיסטיקה בספרד

ענף הלוגיסטיקה הוא ענף חשוב בכלכלת קטלוניה, ומהווה כ 14% מהערך המוסף הגולמי (GVA). ענף זה מספק כ-130,000 מקומות עבודה באופן ישיר. חשיבות הענף בלטה במיוחד בתקופת מגפת הקורונה, שכן ענף זה סייע להתמודד עם השפעות מגבלות המגיפה והבטיח את המשכיות שרשרת האספקה בכל עת.


ממשלת קטלוניה מקימה את CIMALSA כמנוע לענף הלוגיסטיקה

עוד בשנות התשעים ממשלת קטלוניה הבינה את החשיבות של ענף הלוגיסטיקה הספרדי. באותם הימים הממשלה יזמה את הקמתה של החברה הציבורית CIMALSA; החברה ניהלה רשת של פארקים לוגיסטיים ותחנות מעבר על מנת להקל על שינוע הסחורות באמצעות מסילות רכבת. שינוע זה מהווה רק 4% משינוע הסחורות, זאת בהשוואה לממוצע האירופי של 18%.


הקמת תשתיות לוגיסטיות

מלבד הקמת הפארקים הלוגיסטיים ותכניות פיתוח אורבניות, ממשלת קטלוניה שמה בעדיפות את פיתוח נמלי ברצלונה וטראגונה. ובעוד ספרד ממתינה להשלמת תוכנית מסילות החוף, המכונה מסדרון הים התיכון (El Corredor Mediterraneo), ישנה גם תכנית להגדלת שטחי הלוגיסטיקה בנמל טראגונה ב-20%, ו 4 מיליון אירו מושקעים בפיתוח דרכי הגישה אליו. ההשקעות המתוכננות יהפכו את נמל טראגונה לאחד מנמלי הסחורות המרכזיים בספרד.


לכתבות נוספות אודות שוק הנדל"ן הלוגיסטי בספרד לחצו כאן.