top of page
Computer with Graph

בין עצמאות לקטלוניה לשוק הנדל"ן של ברצלונה


אסף לבנת - סקירה על שוק הנדל"ן בספרד לאור השאיפה לעצמאות קטלאנית

משקיעי נדל"ן בספרד, מה קורה באמת מאחורי כל הרעש הזה של עצמאות בקטלוניה

ממש בקצרה, הסיפור הוא כזה: קטלוניה שבירתה ברצלונה הינה מחוז אחד מתוך 17 מחוזותיה האוטונומיים של ספרד ובעצם המחוז העשיר והפרודוקטיבי ביותר שלה.

מזה מספר שנים מרגישים הקטלאנים שהם נותנים לספרד יותר ממה שהם מקבלים בתמורה. למעשה מה שמרגיש כל משלם מיסים נורמאלי. במהלך השנים ניסו במחוז קטלוניה לשפר את התנאים אל מול הבירה במדריד אך כל הניסיונות לא צלחו ונתקלו בסירוב חד וברור. תחושות הקיפוח של הקטאלונים הצטרפו וחיזקו את המפלגות הבדלניות בפרלמנט.

בתמונה, מימין רחוי, ראש ממשלת ספרד פוג'דימון נשיא קטלוניה

הסממן הטוב ביותר להתחזקות הבדלנים היה בשנת 2012 עם כניסתם של הקיצוניים ממפלגת ה-CUP הלאומנית לפרלמנט של קטלוניה עם 3 מושבים מתוך 135 מושבים ובבחירות בשנת 2015 כבר התחזקו לכדי 10 מנדטים. הרוב הדחוק של פודג'מון להרכבת קואליציה חייב אותו להכניס לממשלתו את ה-CUP ומשם הדרך למשאל עם בנושא עצמאות המחוז הייתה קצרה. הממשלה במדריד הודיעה כמובן שמשאל העם איננו חוקי, בדיוק כפי שהיה קורה לו מדינת וושינגטון בארה"ב הייתה יוצאת למשאל עם דומה. כתוצאה ישירה מכך יצאו לקלפיות רק אנשי ה"כן לעצמאות" ולא המתנגדים וכך זכה בקלות מחנה ה"כן" לרוב מוחץ. אתם כבר מבינים לבד שספרד לא תאפשר עצמאות לקטלוניה בשום מחיר, ואירופה בטח לא תתמוך בחבל ארץ "סורר" בתוך אירופה הדורש עצמאות

תשמעו מהאנשים מה קורה מאחורי הקלעים.

בשבועות האחרונים דיברתי עם לא מעט אנשים בברצלונה, בינהם עו"ד, נהגי מוניות, מלצרים, אדריכלים, קבלנים, רו"ח וסתם אשה נחמדה שישבה לידי בבית הקפה לארוחת בוקר. כמובן שזו שיחת היום, והאמת מאחורי הקלעים היא שהקטאלונים חיים טוב ורוצים להמשיך לחיות טוב. נראה שהסערה שעוררו הפוליטיקאים משרתת כרגיל בעיקר אותם ולא את רצון העם.

כשהחברים בברצלונה הבינו שאשכרה הפוליטיקה הולכת להשפיע להם על החיים הם יצאו לרחובות ומיליון איש אמרו בקול ברור שקטלוניה היא חלק מספרד.

אלפי משקיעים ישראלים רכשו נכסים בספרד מאז תום משבר הנדל"ן בספרד. בשבועות האחרונים קיבלנו כמות עצומה של פניות של משקיעים שחיפשו מידע ממקור ראשון על המתרחש בשוק הנדל"ן בעיר. כיום אנחנו מנהלים מאות נכסים להשכרה בברצלונה ומרבית המשקיעים ״הרימו צלצול״ כדי להתעניין המתרחש כך שגם אתם מוזמנים ליצור קשר או להרשם לניוזלטר שלנו ולהשאר מעודכנים.

bottom of page