top of page
Computer with Graph

דירוג 20 שכונות המגורים היקרות בספרד

עפ"י נתונים שפורסמו ע"י מחלקת המחקר של Fotocasa, רוב השכונות היקרות ביותר בספרד, כצפוי, נמצאות ברובעים היוקרתיים בערים מדריד וברצלונה. בשכונת רקולטוס (Recoletos) במחוז סאלאמנקה (Salamanca) בעיר מדריד המחיר הממוצע למ“ר עומד על 8,749 אירו - פי 4 וחצי על הממוצע הלאומי אשר עומד על 1,907 אירו למ“ר. אחריה ברשימה נמצא את שכונת אישמפלה (eixample) בעיר ברצלונה עם מחיר של 7,787 אירו למ“ר ושכונת דיאגונל מאר פרונט מאריטים (Diagonal Mar-Front Marítim) בה המחיר עומד על 7634 אירו למ“ר ובמחיר דומה ניתן לרכוש נכסים גם בשכונת קסטיאנה (Castellana) במדריד בה העלות היא 7629 אירו למ“ר.


הביקושים הגבוהים ביותר - בעיקר בערים הגדולות

באופן טבעי הערים הגדולות הן מקומות אטרקטיביים ובעלי ביקוש גבוה. הן מציעות שפע של מקומות עבודה, תרבות ואטרקציות תיירותיות. אלו הם פקטורים המשפיעים על השוק וגורמים לעליית מחירים. אם נסתכל על מגמות שינוי המחירים באזורים שתמיד נחשבו לאטרקטיביים נראה שהם שומרים על יציבות ואינם מראים ירידות משמעותיות. אך לעומת זאת, אנו רואים שינויים מעניינים בערי הפרוורים הנהנות מגישה אל הערים הגדולות, במיוחד כאשר הן קרובות לאזורי טבע ושיש בהם נוכחות של בתים צמודי קרקע או בקתות הרריות. באזורים אלו נרשמו עליות מחירים, אך מומחי הנדל“ן מערכים כי הטרנד צפוי להתמתן במהלך שנת 2022 במסגרת החזרה לנורמליות שלאחר מגפת הקורונה.

 השכונות היקרות ביותר בספרד - מקור Fotocasa.com
השכונות היקרות ביותר בספרד - מקור Fotocasa.com

נכסים בעיר העתיקה של ברצלונה

אם תחשקו לרכוש בית ברובע סויטט וייה (Ciutat Vella) - בעיר בעתיקה של ברצלונה, שם תתבקשו לשלם בממוצע כ-6,631 אירו למ“ר. סמוך לברצלונה תוכלו למצוא עוד כמה מהשכנות היקרות בספרד כמו סריה, דרטה דה אישמפלה, בהן המחירים עומדים על 6,380 אירו ו 6208 אירו למ“ר בהתאמה. המקומות בהם ישנו סיכוי כי תמצאו בתים במחיר הנמוך מ 6100 אירו למ“ר הן בפדראלבס ו-לאס טרס טורס. (Pedralbes y Les Tres Torres).


סאן סאבסטיאן ואיביזה גם הן נכנסו לרשימה

עוד עיר שהצליחה להיכנס לרשימה היא סאן סבסטיאן הממוקמת בצפון ספרד, אשר 3 משכונותיה מופיעות ברשימת 20 השכונות יקרות. המחירים בשכונה עומדים על כ-7,350 אירו למ"ר בכולם המחירים הם כ 300% מעל הממוצע הארצי. מלבד מדריד, ברצלונה וסאן סבסטיאן, ישנן גם ערים נוספות שהגיעו לרשימת השכונות היקרות ביותר. למשל באיביזה נמצאת שכונת מרינה בוטאפוק בה למרות ירידות המחירים של תקופת הקורונה, המחירים עלו והם עומדים היום על 6115 אירו למ“ר.

bottom of page