top of page
Computer with Graph

הרובעים היקרים ביותר להשכרה בספרד

אתר הנדל"ן Fotocasa פרסם את רשימת הרובעים היקרים ביותר לשכירות בספרד. במדריד וברצלונה כצפוי נמצאים הרובעים היקרים ביותר להשכרה במדינה. צ‘אוקה ורקולטוס (Recoletos & Chueca) במדריד, ופורט פיאנק וסנטה קטרינה (Fort Pienc & Santa Caterina) בברצלונה הן הרובעים היקרים ביותר להשכרה.


המקום בו שכר הדירה הוא הגבוה ביותר הוא ברובע רקלוטוס, אשר במחוז סאלאמנקה (Salamanca) , בה שכר הדירה הוא כפול מהממוצע הארצי ועומד על 21.8 אירו למ“ר. במקום השני פורט פיאנק (Fort Pienc), הנמצאת במחוז אישמפלה (Eixample) בברצלונה, שם שכר הדירה עומד על 19.76 אירו למ“ר. דירה ממוצעת של 80 מ“ר ברקולטוס תעלה כ 1,694 אירו לחודש, דירה דומה בפורט פיאנק תעלה כ 1,580 אירו.


טבלת דירות הרובעים היקרים ביותר בספרד:

רשימת השכונות היקרות ביותר לשכירות בספרד
דירות השכונות היקרות ביותר להשכרה בספרד - Credit: www.blogprofesional.fotocasa

מגמות עליית המחירים:

מגמות עליית המחירים של השנים האחרונות ממשיכות. רובעים מרכזיים כמו סנט פר (Sant Pere) , סנטה קטרינה ולה ריברה הגיעו למחיר של 19.5 אירו למ“ר. הן מקדימים אפילו את הרובעים סנט חרווסי-גאלוואני (17.50 אירו למ“ר), סאריה (18.66 אירו למ“ר) ולה דרטה דה אישמפלה (18.23 אירו למ“ר).


גם בשאר הרובעים בברצלונה ומדריד, מחירי הדירות עברו את הממוצע הארצי ב-50% . San blas, Hortaleza, ciudad lineal FUENCARRAL הם המקומות היחידים במדריד בהם ניתן להשיג דיור מחיר של 14 אירו למ“ר. בברצלונה תוכלו להשיג דיור במחיר זה רק ב El Guinardó, allcarca i els Penitents ו - Vilapicina i la Torre Llobeta.


הסיבות להבדלי המחירים

מדריד וברצלונה הן הערים המאוכלסות והמבוקשות ביותר בספרד ועל כן היקרות ביותר, כפי שניתן לראות בכתבה אשר פורסמה בנושא הרובעים היקרים ביותר בספרד. מספר התושבים בהן הוא פי 5 מהעיר ולנסיה, שהיא השלישית בגודלה בספרד. ובמקביל מגמת הגידול נמשכת. אך לעומת גידול האוכלוסייה, היצע הדירות להשכרה נשאר יציב כבר במשך שנים רבות ועומד על כ-27% ו-28% בהתאמה. מצב זה דוחף את המחירים כלפי מעלה. יתר על כן, האזורים בהם המחירים גבוהים יותר הם האזורים המרכזיים בהם נמצאת אוכלוסיה ממעמד סוציו -אקונומי גבוה יותר.


עליית מחירי השכירות פוגעת בצעירים

בעיית מחירי הדיור פוגעת בעיקר בצעירים. לכן ממשלת ספרד העניקה להם בונוס חודשי . אך גם הוא אינו מעניק מענה לבעיות של צעירי מדריד וברצלונה. רשימת הרובעים היקרים ביותר להשכרה בספרד נשלטת על ידי מדריד וברצלונה, עם יוצא דופן אחד - האזור הרומנטי בסאן סבסטיאן, בו שכר הדירה הממוצע עומד על 18.18 אירו למ“ר. ולגבי שאר ספרד, באף אחד מהרובעים של Castilla y León ו - Castilla La Mancha, המחירים אינם עולים על 10 אירו למ“ר. במרכז Valldolid נמצא את המחירים הגבוהים ביותר 8.52 אירו למ“ר. השכונה האנדלוסית עם המחירים הגבוהים ביותר היא המרכז ההיסטורי של מאלגה, עם מחיר של 11.42 אירו למ“ר, ואחריה Los Remedios (סביליה) עם 10.84 אירו למ“ר.

באשר לגליציה, אנסנצ‘ה ומונטה אלטו הן הרובעים היקרים ביותר עם מחיר של 10.02 אירו למ“ר ו 9.23 אירו למ“ר בהתאמה. באופן מסורתי, מרכזי הערים הם בדרך כלל היקרים ביותר ולכן משקיעים רבים מעוניינים להשקיע בעיקר שם.


bottom of page