top of page
Computer with Graph

השינוי שחוסך הרבה זמן וכסף לבעלי הדירות בספרד - חובת קריאה

בעלי דירות שאינם תושבי ספרד משלמים מס בגובה 24% על הכנסות משכירות, הידוע בשמו הספרדי המלא Impuesto sobre la Renta de No Residentes או בקיצור IRNR, בתרגום חופשי לאנגלית: Non-resident income tax in Spain המדווח לרשויות המס בספרד באמצעות טופס 210 (בספרדית Modelo 210) על הכנסות משכירות של תושבים זרים. עד פברואר 2024 חובת הדיווח הייתה רבעונית, אך כעת החוק השתנה לטובת בעלי הדירות.


שינוי באופן ותדירות הדיווח של מס ההכנסות בספרד משפר את מצבם של בעלי הדירות.

הרוב המוחלט של בעלי הדירות הישראלים המשכירים דירות בספרד מעדיפים להשתמש בשירותיו של רו"ח מקומי, לעיתים באמצעות חברת הניהול, על מנת שזה ידווח עבורם על הכנסותיו משכירות באמצעות MOD210 וידאג לתשלום הרבעוני (כפי שהיה נהוג עד היום) בעבורם באופן ישיר או בקיזוז על ידי חברת הניהול. מעטים מעדיפים לעשות זאת בעצמם ובכך לחסוך עלויות רו"ח על כל דיווח שיעשה עבורו. כאשר הדירה רשומה על יותר מבנאדם אחד יידרש לדווח על כל דירה לפי מספר הבעלים. בנוסף לדיווח על הכנסות משכירות ישנו דיווח נוסף המתקיים במידה והדירה הייתה ריקה במהלך השנה המכונה בספרד (Mera Tenencia - קראו עוד על מיסוי על דירה ריקה בספרד).


דיווח מס על הכנסות משכירות בספרד
דיווח מס על הכנסות משכירות בספרד

השינוי שיחסוך לכם כסף - דיווח חד שנתי במקום רבעוני

החל מחודש פברואר 2024, יצאה רשות המיסים הספרדית בשינוי מרענן המאפשר ביצוע דיווח ותשלום עבור הכנסות משכירות אחת לשנה. את הדוח יש להגיש בסיום השנה, בתקופת ההגשה שתימשך 20 יום מה-1בינואר 2025 עד ה-20 בינואר 2025.


לחצו למידע נוסף על תשלומי מיסים בספרד - במעמד הקנייה, ההשכרה או המכירה




bottom of page