top of page
Computer with Graph

הזדמנויות ההשקעה בתי אבות בספרד - כל מה שאתם צריכים לדעת

העובדה שהחברה האנושית המערבית עוברת תהליכים של שינוי דמוגרפי לא חדשה לאף אחד. בעשורים האחרונים חל גידול מתמיד באוכלוסיה המתגוררת באזורים אורבניים לצד עליה מתמדת בתוחלת החיים. השינויים האלו הביאו לעולם מודלים חדשים למרחבי מגורים שנולדו כדי לתת פתרונות לבעיות החדשות שנוצרו. ביניהם בתי אבות, דיור מוגן, מכונים גריאטרים וכדומה .


המודל של מגורי 65+ תפס נפח שוק משמעותי בשנים האחרונות בישראל והפך לתחום עסקי משגשג. המודל החדש של דיור מוגן משלב אלמנטים של בית מלון, לצד מגוון פעילויות פנאי וגם מענה לצרכים טיפוליים. מודלים כאלו כבר מוכרים היטב בארצות הברית, יפן ובמדינות אירופה רבות. ככל שגדל הסקטור ונצבר הנסיון כך גם גדל התאבון של המשקיעים בתחום שמחפשים הזדמנויות.


איזורי השקעה מועדפים - דיור מוגן בספרד כאשר אנו מדברים על השוק הספרדי, חשוב לעשות הבחנה בין מגורים המיועדים לספרדים, לבין מגורים הפונים לזרים. אלו הם קהלים שונים ובעלי צרכים שונים.

  • עבור הספרדים, העדיפות בבחירת אזור המגורים היא קרוב לסביבת המגורים המוכרת להם. רצוי בקרבת בני המשפחה והחברים. המטרה לאפשר מעבר לסביבת מגורים חדשה, מבלי לנתק את האדם מהמעגל החברתי והחיים שהכיר. חשוב שזה יהיה מקום שיאפשר לו נגישות לכל אותן מקומות שהוא רגיל להיות בהם, ולמגוון רחב של שירותים בתחום הבידור והפנאי. בעצם אנו מדברים על השקעות באזורים עירוניים ובעלי ריכוזי אוכלוסיה גדולים. שם ישנו פוטנציאל לביקוש גדול, וגם אוכלוסיה בעלת הכנסה גבוהה יותר היכולה להרשות לעצמה את תנאי המגורים.

האזורים העיקריים בהם אנחנו רואים את הפוטנציאל הגבוה ביותר הם קטלוניה, באסקים, האיים הבאלריים ומדריד - אלו הם אזורים בעלי ריכוזי אוכלוסיה גדולים וגם רמת הכנסה גבוהה. יתר על כן, באזורים אלו אנו רואים כי האוכלוסייה המבוגרת היא בעלת שונות תרבותית ומאמצת את סגנון המגורים המשותפים לגיל הזהב בצורה חזקה יותר.


אזורי ההשקעה הטובים ביותר לדיור מוגן בספרד נמצא במקומות המאופיינים ריבוי קהל מבוגר בעלי הכנסה גבוהה:


השקעה בדיור מוגן בספרד Source - Savills



  • האפשרות השנייה היא השקעה עבור קהל מבוגרים שאיננו ספרדי. קהל זה מתרכז בעיקר באזורי החוף. רבים מגיעים ממדינות מרכז וצפון אמריקה לגור בספרד, זאת בעקבות מזג האוויר, רמת המחירים ועוד גורמים ההופכים את ספרד לאטרקטיבית עבורם.

התושבים הזרים מחפשים מודלים אורבניים, המספקים להם שירותים ופעילויות, אך אינם דורשים קרבה לערים הגדולות, לקהילה שלהם או למשפחה. ולכן יש להם נטייה להתקבץ באזורי החוף והאיים. ריכוז הזרים גדול מאוד באזורים אלו, ורבים מהם אשר הגיעו לגיל 55-60 החליטו להישאר בספרד באופן קבוע, או לבלות שם תקופות זמן ארוכות.


העניין במגורי גיל הזהב בספרד

ספרד מושכת המון תשומת לב למשקיעים בתחום הדיור המוגן.

מצד אחד היא טרם חצתה את המחסום הפסיכולוגי של "מי שהולך לבית אבות הולך לסיים את חייו בקרוב" ולכן כמות המיטות בדיור מוגן מסתכמות לכ 6,000 מיטות (נכון לשנת 2023). אולם מצד שני השוק הענק של 48 מיליון התושבים שעדיין לא עשו את השינוי התרבותי למגורי גיל הזהב עצום. להבדיל מסקטור הדיור המוגן המויעד לאנשים בעלי עצמאות. סקטור בתי האבות בספרד למצבים סיעודיים הינו סקטור ותיק ומפותח בספרד עם לא פחות מ 360,000 מיטות שחלקן פרטיות וחלקן מסובסדות על ידי המדינה - כפי שפרטנו בכתבה הקודמת אודות הגידול של הגיל השלישי ביחס לאוכלוסייה.


ביקור בבית אבות גריאטרי בספרד (לצד אומנות קיר עכשיוי לחדי העין)



השקעה בבתי אבות בספרד
השקעה בבתי אבות בספרד

השקעות בתי אבות, דיור מוגן בספרד


ספרד - העתיד בבתי אבות משולבים.

עד שנת 2030, יחיו לנו למעלה מ 8 מיליון איש בטווח הגילאים של 65-79, כלומר 1.5 מיליון יותר מאשר היום. וקצב הגידול של שכבת גיל זה צפוי להמשיך ולגדול, ולהגיע ל 9.6 מיליון בשנת 2040. ישנה עליה בתוחלת החיים, וגם באיכות החיים של שכבת גיל זו. אנו רואים קשישים הממשיכים לחיות חיים עצמאיים, ושואפים לחיות את החיים במלואם.


טרנדים אלו מאיצים את התפתחותם של פתרונות דיור חדשים עבר קשישים עצמאיים בגיל 65 ומעלה, ובעלי יכולות פיזיות וקוגניטיביות. אנשים בגילאים אלו, חופשיים מהצורך לטפל בילדיהם, ורוצים לחיות את חייהם. על פי המודלים החדשים, האוכלוסייה המבוגרת זוכה לדיור המותאם לצרכים שלהם, ובו דגש גדול על על שטחים משותפים המאפשרים חיי קהילה. במסגרת המגורים מוצעים להם שירותים שונים, התואמים לתחומי העניין שלהם.


גם הממשלות המקומיות מבינות את הפוטנציאל לפיתוח האזור, ונותנות תמריצים שונים למשקיעים שפועלים על מנת לתת מענה לבעיות הכרוכות בשינויים הדמוגרפים בספרד.





bottom of page