top of page
Computer with Graph

מיתון? עלייה בכמות ההזמנות בסחר האלקטרוני בספרד

רבים מאמינים כי תקופת מיתון, כלל שתהיה, תחזק את המסחר המקוון בעולם. ההנחה הרווחת הינה שהמסחר המקוון מהווה לרוב, אלטרנטיבה זולה יותר ביחס למוצרי הצריכה הנמכרים באופן מקומי. כיום, לאחר תקופת הקורונה כ- 86% מהספרדים משתמשים באתרי הקניות המקוונים. כ-15% מהמכירות מתבצעות באמצעות האינטרנט ועל פי התחזיות שיעור הקניות צפוי להגיע ל-25% עד שנת 2025.


תחום המסחר האלקטרוני ממשיך לגדול , להתרחב ולצמוח באופן עקבי. הגידול בפעילות הסחר משפיע באופן ישיר על הביקוש לנדל“ן לוגיסטי. החברות העוסקות במסחר אלקטרוני נזקקות למתקנים לוגיסטיים על מנת לספק פתרונות לאחסון סחורות והספקת המייל האחרון. המסחר האלקטרוני הוא אחד מגורמי הגידול המרכזיים של כל החברות העוסקות בנדל“ן לוגיסטי. באופן מסורתי, ענף הלוגיסטיקה התמקד בעיקר בצרכים של החברות הגדולות ומסחר בין חברות. אך השינויים בהרגלי הקנייה שינו את הצרכים של השוק; כיום המגזר הלוגיסטי מתמקד יותר בצרכן הסופי ונדרש לתת פתרונות להספקת הסחורות ישירות מהמפעל אל ביתו של הצרכן והצורך בפתרונות לוגיסטיים הולך וגובר.


קרקע לשימוש לוגיסטי, פרויקט אמפורדה - נדלן ספרד:


השינוי בהרגלי הצרכנים הביאה לפריחה גדולה במגזר הלוגיסטי. מגזר שפעם תפס מקום משני בשוק ההשקעות, הוא היום במרכז תשומת הלב של הקרנות והמשקיעים. נתוני ההשקעות מוכיחים זאת - ההשקעות במגזר זה עלו ב 9% ברבעון הראשון של 2022, בהשוואה לאותה התקופה אשתקד.


הצורך בעוד קרקעות לשימוש לוגיסטי

למרות הצמיחה האקספוננציאלית בתחום המסחר האלקטרוני, מומחי הנדל“ן מזהירים כי המחסור בקרקעות יילך ויחריף. על מנת שענף הלוגיסטיקה ידביק את הקצב צריך להעמיד לרשותו את האמצעים המתאימים, ושטחי האדמה המותאמים לשימוש לוגיסטי מהווים את הבסיס להתפתחות. בהנחה שקצב הגידול הנוכחי יימשך, יש צורך ביצירה של עוד מרכזים לוגיסטיים, דבר הדורש הכשרה ותהליכי תכנון ארוכי טווח. בניגוד למדינות כמו אנגליה וגרמניה, ממשלת ספרד לא צפתה את הגידול החזק בכמות הסחורות ונראה כי המחסור בשטחים לשימוש לוגיסטי יילך ויעמיק. קרקעות הנמצאות כיום בתכנון ראשוני צפויות לצאת לשוק רק בעוד כ- 5-10 שנים. רק אז, במידה ושוק המסחר המקוון יתייצב, ידביקו שטחי הלוגיסטיקה את הביקושים.


bottom of page