top of page
Computer with Graph

הנדל"ן הלוגיסטי בספרד ממשיך לגדול למרות הירידה בצריכה הפרטית

עפ"י דוח של חברת הנדל"ן Savills המסכם את הרבעון הראשון לשנת 2023 בענף הלוגיסטיקה - שוק הלוגיסטיקה הספרדי גדל במהירות. הוא צפוי להסתכם ב-1.9 מיליארד יורו ב-2023. כצפוי, מדריד וקטלוניה שם נמצאים ריכוזי האוכלוסייה הגדולים ריכזו את רוב ההשקעות עם כ-70% מנפח ההשקעות ויותר מ-50% מהנכסים. עם זאת, מעניין לראות ולעקוב אחר האזורים שנתנו קפיצה בשנתיים האחרונות בהיקף ההשקעות בערים סביליה, ולנסיה וסרגוסה הממוקמת בין ברצלונה למדריד.


שוק הלוגיסטיקה הספרדי ממשיך לגדול בגלל נקודת התחלה נמוכה. שוק הלוגיסטיקה הספרדי גדל במהירות בשנת 2022, עם צמיחה של 6.3% בהשוואה לשנה שעברה. התחזית היא שהשוק ימשיך לצמוח ב-2023, עם צמיחה של 5%. אחת הסיבות ליכולת הגדילה של שוק הנדל"ן הלוגיסטי בספרד נובעת משנים רבות בהן הרשויות לא פיתחו את התשתיות הלוגיסטיות וכיום הביקוש הגבוה מחייב אותם לפעול ולייצר פתרונות לפקק הלוגיסטי.


השקעה בנדלן לוגיסטי בספרד
השקעה בנדלן לוגיסטי בספרד

דוגמני הבית - השקעות בנדלן לוגיסטי בספרד


הצמיחה בשוק הלוגיסטיקה הספרדי נובעת ממספר גורמים, כולל:

  • עליית המסחר המקוון

  • הרחבת הפעילות המפעלית

  • הגידול בענף השירותים

  • הגידול בתיירות

  • הגידול בהשקעות הזרות

שוק הנדל"ן הלוגיסטי במדריד שוק הלוגיסטיקה במדריד הוא הגדול ביותר בספרד, ומהווה כ-40% מהכלל . השוק במדריד צמח ב-2022 בקצב מהיר יותר מהשוק הכולל בכ-7%. הצמיחה בשוק במדריד נובעת מהמיקום הלוגיסטי שלה במרכז המדינה, הגידול והצמיחה הכלכלית בשוק הפרטי ובתיירות וכן גידול בהשקעות זרות.


שוק הנדל"ן הלוגיסטי בקטלוניה שוק הלוגיסטיקה בקטלוניה הוא השני בגודלו בספרד, והוא מהווה כ-30% מהשוק הכולל. השוק בקטלוניה צמח ב-2022 בקצב איטי יותר, עם צמיחה של 5%. הצמיחה בשוק בקטלוניה נובעת בין היתר מהקרבה לים ולמסדרון הלוגיסטי הים תיכוני, הצמיחה של הכלכלה הקטלונית והתיירותית והגידול בהשקעות זרות.


שוק הנדל"ן הלוגיסטי בוולנסיה שוק הלוגיסטיקה בוולנסיה הוא השוק השלישי בגודלו בספרד, והוא מהווה כ-20% מהשוק הכולל. השוק בוולנסיה צמח ב-2022 בקצב מהיר מאוד, עם צמיחה של 10%. הצמיחה בשוק בוולנסיה נובעת כי היא ממוקמת גם היא על המסדרון הלוגיסטי הים תיכוני ובגידול הכלכלי שלה.


הצפי לשוק הלוגיסטיקה הספרדי ב-2023 המחקר של חברת Savills גורם כי הצפי לשוק הלוגיסטיקה הספרדי ב-2023 הוא לצמיחה של 5%. הצמיחה צפויה להיות מובלת על ידי המשך צמיחה במסחר המקוון, הרחבת הפעילות המפעלית והגידול בענף השירותים וזאת למרות הריביות והירידה בצריכה הפרטית.



bottom of page