top of page
Computer with Graph

מהן 7 הערים הנמצאות בסיכון הגבוה ביותר לפיצוץ בועת נדל"ן?

מדד בועות הנדל"ן העולמי של בנק ההשקעות השוויצרי UBS, אשר פורסם לאחרונה, סוקר ומנתח את מחירי הנכסים ב-25 ערים מרכזיות בעולם.

עפ"י הסקירה, 7 מתוך כלל הערים שנבחנו, מוערכות ב-Bubble Risk, כלומר בסיכון גבוה להתפוצצות בועת נדל"ן. 11 ערים הוגדרו בשווי יתר Overvalued, עוד 5 ערים הוגדרו ב-Fairly Valued, כלומר מחירים ריאלים ולגיטימים ואילו רק העיר שיקגו הוגדרה בשווי נמוך מהמחירים בהם נמכרים נכסים בעיר, כלומר Undervalued.


הדוח לוקח בחשבון את מצב השוק לאור מגיפת הקורונה וכן את השפעותיה לטווח הקצר והארוך. בנוסף, הדוח מציג את הנתון המפתיע שדווקא בתקופת הקורונה, בערים רבות, דווקא האיצו עליות המחירים במקום להתמתן. עוד מצביע הדוח על עליות ביקושים בפרברים על חשבון מרכזי הערים, נתון שמתחבר עם עזיבת המשרדים והירידה בצורך לגור בקרבתם.


עפ"י הדוח מתוך הערים שנבחנו מובילה את הרשימה מינכן הגרמניה עם ניקוד של 2.35 במדד. וסוגרת את הרשימה המפוקפקת, של הערים הנמצאות בסיכון לפיצוץ בועה, ציריך השוויצרית עם ניקוד של 1.51 נקודות במדד. תל אביב, עם ניקוד של 0.89 נקודות מוגדרת במחירי יתר Overvalued ואילו מחיר הנדל"ן במדריד שבספרד, אשר קיבלה ניקוד נמוך בגובה 0.43 נקודות מוגדרים כלגיטימים (Fairly Valued)

מחירי הדירות במדריד - לגיטימיים
מחירי הנדלן במדריד ספרד 2020

bottom of page