top of page
Computer with Graph

לא עוצרת - המשך עלייה במחירי השכירות מציבים את ברצלונה כעיר היקרה ביותר בספרד.


בהמשך לכתבה שפרסמנו בחודש יולי 2022 בדבר עלייה במחירי השכירות בספרד, נראה ששכרי הדירה בספרד לא מפסיקים לעלות. ב-19 ערים מרכזיות בספרד נשברו שיאים חדשים בתעריפי השכירות.


בשורות קשות לשוכרי הדירות בברצלונה, אלמריה, מאלגה, קדיס ואליקנטה וערים נוספות נרשמו מחירי שיא בשכר הדירה. למרות מגבלת ה-2% על העלאת שכר הדירה (צו שעה המגביל את עליית מחירי השכירות הצמודים למדד, בעקבות עלייתו החדה בחודשים האחרונים), מחירי השכירות לא הפסיקו לעלות בחודשים האחרונים.

עליית שכר הדירה, לצד העלייה באינפלציה, יאלצו משפחות רבות להדק את החגורה. אם נסתכל על הנתונים מיוני 2021 ועד יוני 2022, נוכל לראות כי מחירי שכר הדירה עלו בכל רחבי ספרד למחירי שיא של כל הזמנים.


באליקנטה מחירי השכירות עלו בכ-30%, בברצלונה נרשמו עליות של יותר מ-20%, וגם בערים נוספות כמו חאאן, בדחוס וסגוביה, בהן גם כן נרשמה עליה דו ספרתית. העליות האחרונות מציבות את ברצלונה בתור העיר היקרה ביותר בספרד. מחיר השכירות הממוצע למ"ר בספרד עומד על 11.11 אירו, בברצלונה עומד על 18.5 אירו לחודש, אחריה סאן סבסטיאן עם כ-17 אירו, ומדריד עם 16.4 אירו למ“ר. ומהצד השני, בירת המחוז בהן מחירי שכר הדירה הם הנמוכים ביותר היא אורנסה, בה העלות החודשית למ“ר היא 6.07 אירו. אך גם במושגים של אורנסה זו נחשבת לעלייה היסטורית.

השקעה בנדל"ן בספרד
השקעה בנדל"ן בספרד

מחירי השכירות בספרד מעולם לא היו גבוהים כפי שהם עכשיו.

ב-10 מתוך 17 המחוזות האוטונומיים של ספרד, המחירים הגיעו לשיא, כאשר לא נראית עצירה באופק. בין הסיבות לעליות המחירים ניתן להזכיר את העליה החדה בביקושים, בעוד מנגד נראה כי ההיצע רק יורד והשוק אינו מתאזן. בתוספת השפעות האינפלציה, מגמת העליות מקבלת רוח גבית שרק הולכת ומתחזקת. האינפלציה היא אחד הגורמים לכך שבעלי הנכסים מעלים את המחירים על מנת לשמור על הרווחיות שלהם.


bottom of page