top of page
Computer with Graph

השקעות נדלן בחו"ל - הזדמנויות חמות


בעוד שוק הנדלן הישראלי הופך לפחות ופחות אטרקטיבי וכאשר מיסים נוספים עומדים להיות מוטלים על בעלי הדירות (מס על בעלי 3 דירות, למשל), מפנים יותר ויותר אנשים את מבטם אל מעבר לים. כאשר יודעים היכן לחפש, ניתן לאתר שלל אופציות להשקעות נדלן בחו"ל. עם זאת, יש לזכור שלא כל מדינה תתאים באופן זהה למשקיע הישראלי משיקולי מס, מרחק, מצב פוליטי ועוד. זאת ועוד, ישנן מדינות שבעבר היו נחשבות לאטרקטיביות מאוד להשקעות נדלן אך כיום, לאור השינויים במחירי הנדלן וביחס לאפשרויות אחרות, הן כבר פחות אטרקטיביות.

הזדמנויות באירופה ובפרט - בברצלונה

המטייל הישראלי שמחפש דילים זולים מרבה לנסוע כיום למדינות השונות של מזרח אירופה. במדינות אלה, כמו רומניה והונגריה, כמו פולין וצ'כיה, ניתן היה למצוא בעבר הרבה מאוד הזדמנויות מצוינות גם בתחום הנדלן. אמנם עדיין יש אפשרויות טובות במדינות אילו,אולם כאשר נפתחו אפשרויות טובות במחירים מעולים גם במדינות מרכזיות יותר באירופה, ובערים כה מובילות, כדאי בהחלט להעיף בהן מבט ולבחון את האופציות להשקעות נדל"ן.

דוגמא לכך ניתן למצוא במגוון הנכסים המעניינים הקיימים בבירת קטלוניה – ברצלונה. השקעות נדל"ן בברצלונה צופנות בחובן הזדמנות טובה שרק מקבלת חיזוק בשל היחלשות האירו המתקשה להתאושש. עבור משקיעים ישראלים, אירו חלש הוא כמובן בשורה טובה, בעיקר אם הוא יעלה (השקעה כפולה- בנדלן ובמט"ח) אך יש עוד כמה סיבות טובות להשקעה באזור זה.

ביצוע של השקעות נדלן בברצלונה נחשב לאטרקטיבי ביותר שכן מדובר בעיר בה המחירים צנחו בכ- 45% כאשר בשנתיים האחרונות החל מהפך והעיר השוקקת והתוססת אשר מרכזת לצד פעילות פיננסית ערה גם פעילות תיירותית שלא קיימת ברמה כזאת בערים גדולות אחרות כמו מדריד למשל, חזרה לצמוח (לאחר עליית מחירים של כ-24% משנת 2013 ניתן כיום לרכוש דירה בלב ברצלונה במחירים הנעים בין 100,000-120,000 אירו בלבד!!). כמו כן, ניתן לראות שמחירי השכירות עלו בשנה האחרונה ומחירי הקרקעות רושמים גם הם מגמה קלה של עליה. עבור משקיע מן השורה, העדיפות תהיה בדרך כלל השקעה בדירה באזור מרכזי, אך לא באזורי היוקרה. מי שיוכל להרשות לעצמו נכס יוקרה בספרד, יתכן שעדיף יהיה לו לבצע רכישה של שני נכסים כחלופה ראויה. על כל פנים, כדאי להתייעץ בנושא עם מומחי נדלן המתמצאים במדינה/בעיר בה תהיו מעוניינים להשקיע.

בדרך לניצול הזדמנויות

מי שמתעניין ברכישה של דירה בספרד ובפרט דירה בברצלונה, או ברכישה של נכסים בערים מרכזיות אחרות באירופה יוכל להצליח יותר אם יתבסס על כמה וכמה צעדים. בין היתר:

1. חשוב ללוות את ביצוע הרכישה בסקירת שוק הנדלן לפי אזורים שונים. ישנן סוכנויות השקעות ונדלן ישראליות שצברו ידע רב אודות הזדמנויות נדלן לא רק על פי מדינות אלא גם על פי שכונות ורובעים. כמה שהידע ברמת המיקרו יותר גבוה כך יותר טוב.

2. כדאי לבדוק היטב את מצב הנכסים שבהם מתעניינים, מבחינה אדריכלית וכמובן מבחינה משפטית. יש לוודא שהמשא ומתן מתנהל מול בעל הנכס וגם אם נעזרים במתווך מקומי, חשוב לוודא את הנקודה הזאת. בנוסף, מי שרוכש נכס שרובץ עליו עיקול או שעבוד (כמו בישראל, הדברים הללו רשומים בלשכות המקרקעין המקומיות) רוכש נטל במקום הזדמנות במידה ולא ניתן להסיר את הרישום במקביל לרכישה.

3. חשוב לשים לב שמחיר הנכס לא מספיק בכדי לחשב את גובה התשואה הצפוי. יש לשקלל גם את עלויות עורך הדין, השמאי, התיווך, הייעוץ, השיפוץ וכו'. בצורה כזאת יודעים באמת מהי התשואה ומהו הרווח הצפוי.

4. מומלץ להעדיף רכישת נכסים במדינות שחתומות עם ישראל על אמנות למניעת תשלום כפל מס. בנוסף, חשוב להתייעץ עם מומחי מיסוי לפני השלמת הרכישה כדי להפחית את חבות המס ולמקסם הטבות המגיעות בתנאים מסוימים.

5. לבסוף ובאופן כללי מומלץ ללמוד את החומר ולהתמקצע כך שתהיו מעורבים בהשקעה ותוכלו לקבל החלטות בהתאם.

bottom of page