top of page
Computer with Graph

רוח גבית להשקעות נדל"ן בספרד - ספרד מובילה עם תחזית הצמיחה ל-2015


רוח גבית למשקיעי נדל"ן בספרד

קרן המטבע העולמית:

ספרד בראש כלכלות היורו הגדולות בשנת 2015

הזינוק במחירי הנדל"ן בברצלונה בחודשים האחרונים נגרם באופן ישיר מכניסתם של משקיעים זרים לעיר. אך משקיעי הנדל"ן מבינים כי התאוששות הנדל"ן בספרד וברצלונה לאורך זמן תלויה בין השאר בשגשוג כלכלי.

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) פרסמה לפני מספר ימים, ב-20.1.2015 את תחזיות הצמיחה הכלכליות לשנת 2015. מתוך הדו"ח עולה כי ספרד עתידה לצמוח כ-2 אחוזים בשנת 2015. בכך שמה קרן המטבע את ספרד בראש כלכלות גוש האירו העתידות לצמוח. גם השנה, לאחר שלא צלח מהלך ההפרדות, קטלוניה העשירה, שבירתה ברצלונה, תמשיך להיות מנוע הצמיחה העיקרי של ספרד. בכך, תחזית הצמיחה הספרדית מקדימה את גרמניה, המהווה את הקטר הכלכלי העיקרי באירופה.

ראש קרן המטבע, אוליבייה בלנשרד, טען "דברים טובים קורים בספרד" וציין לטובה את היעילות המוגברת, הקיצוצים בשכר הציבורי והביצועים הטובים יותר ביצוא. הוסיף באופטימיות רבה כי "הצרכנים מוציאים יותר, והביקושים המקומיים בספרד חזקים מספיק".

עם כל זאת, אסור לשכוח כי, האבטלה נותרה מעל 20 אחוזים ולפיכך לספרד יש עוד דרך ארוכה לעבור. נתונים אלה מאשרים את הביצועים הטובים של הכלכלה הספרדית בשנת 2014 עם התרחבות של 1.4%, עשירית יותר מהצפוי. גרמניה לעומת ספרד רואה ירידה בתחזיות הצמיחה שלה ב -1.3% לשנת 2015, שני עשיריות פחות מהצפוי במקור, צרפת צפויה לצמוח ב 0.9% ואיטליה, שחוזרת למסלול חיובי לאחר שנתיים של מיתון, צפויה לצמוח ב -0.4%.

bottom of page