top of page
Computer with Graph

ביטוח דיירים בספרד - הביטוח שפותר את הסיכונים הכרוכים בדיירים בעייתיים

רכשתם נכס להשקעה בחו"ל, מזל טוב!! אחרי תהליך של כמה חודשים, סוף סוף הגיע מועד החתימה והוא שלכם, מזל טוב! עכשיו מגיע השלב בו אתם מחפשים לקצור את הפירות ולהפיק ממנו רווחים. אם המטרה איננה מכירה מייידית (FLIP), אז סביר להניח שהרווח יגיע באמצעות השכרתו לדיירים. רק לפני שאתם מתחילים לייצר רווחים מהנכס שלכם, כדאי שתדעו שהשכרת נכס כרוכה בסיכונים, ולא קיימת וודאות כי הכל יילך חלק.

לכן, חברות הביטוח בספרד מציעות לכם להגן על עצמכם מפני רוב הסיכונים הכרוכים בהשכרת דירתכם בספרד. דווקא בימים אלו במהלכם משתוללת מגיפת הקורונה ברחובות ספרד בא לידי ביטוי כוחו של הביטוח לטובת בעלי הנכסים ביתר שאת. זאת לאור צו חרום שפרסמה ממשלת ספרד בנוגע לדחייתם או הקטנתם של תשלומי שכירות.


השקעות נדל"ן בחו"ל, חוזה שכירות
השקעתם בנדל"ן בספרד? כדאי שתבחנו ביטוח 'אי תשלום שכירות'

כאמור, היתרון העיקרי של כל בעל נכס שלא נהנה מהשימוש בנכס שבבעלותו, הוא הרווח הכספי שהוא יקבל בעבורו בעתיד. משמע- השכרה. אולם לעיתים, בעלי הנכסים מוצאים עצמם בסיטואציות בעייתיות אל מול שוכרים שלא משלמים את שנקבע בחוזה. מצבים לא נעימים כאלו עלולים להיגרם מכמה סיבות, למשל חוסר הבנת המצב הסוציו-אקונומי של האוכלוסייה באותו סקטור מצד המשכיר, ביטחון יתר בשוכר או אפילו מחלוקת שנגרמה בין שני הצדדים והובילה לצעדים דרסטיים.


לשם כך, קיימות חברות ביטוח בספרד המציעות למשקיע מעין עירבון להשקעה שלו. זאת ע"י רכישת ביטוח 'אי תשלום שכר דירה'. בפועל זהו כלי שמגן על הנכס שלכם בצורה יעילה יותר מאשר ערבות בנקאית ומשלים היבטים שאינם מצויים בפוליסות הנכס המסורתיות. חשוב לדעת שחברות הביטוח לא מבטחות דירות המושכרות חוזים הקצרים משנה. כלומר אינם מכסים גם השכרה כדירות לתיירות כדוגמת AIRBNB, EXPEDIA, BOOKING . את הביטוח דיירים ניתן לעשות בברצלונה, מדריד ומקומות נוספים בהם קיים שוק שכירות.


הנה כמה עובדות שחשוב שתכירו על ביטוח לאי תשלום שכר דירה:


הערה כללית - ההיבט המרכזי בהפעלת כל ביטוח מהסוג הנ"ל, קשור קשר הדוק לכיסוי שהוא מציע. כאמור, העובדה שיש לכם הכנסה מובטחת, היא אחד היתרונות העיקריים של פוליסות מסוג זה, אם כי אינו היחיד. לכן, חשוב לנתח כל קטגוריה ולבחון מה התנאים המתאימים ביותר לצרכים שלכם.


אם כך, לפניכם הנושאים המתקשרים לערבויות העיקריות:


1. הכנסה - אם הדיירים שלכם מפסיקים לשלם, ביטוח אי-התשלום שלכם ישלם את התשלומים החודשיים שנותרו על סמך התנאים שנקבעו בפוליסה שלך. האופציות הן 6, 9 או 12 חודשים.

2. הוצאות מנעולן ומנעול לפינוי - לפעמים התרחיש יכול להיות מסובך עד כדי הצורך לפנות את הדיירים שלכם. במקרים אלו, לא תצטרכו לשאת בהוצאות מנעולן והחלפת המנעול עצמו.

3. ונדליזם - אחד התרחישים היותר קשים שעלולים לקרות בעת השכרת נכס, הוא ההתמודדות עם נזק שנגרם כתוצאה מהשחתה. במקרה זה, הביטוח יבצע את התיקונים הנדרשים ובמקביל יטען פיצויי נזקים בפני האחראים.

4. ייעוץ משפטי טלפוני - יש לכם שאלות לגבי זכויותיכם כבעלים או סוגיות הקשורות לנכס שלכם? גם כאן, הביטוח יוכל לעזור לכם.

5. הגנה משפטית על הצרכן - האינטרסים שלך יוצגו על ידי אנשי מקצוע עם ניסיון רב בתחום הן בתחום הפלילי והן בתחום הצרכן.


בפועל, אם עליכם להתמודד עם כל סיטואציה הקשורה במצבים אלו ואחרים הקשורים לחוזה השכירות שלכם, עליכם רק ליצור קשר עם הביטוח שלכם כדי לעשות בו שימוש. תוכלו למצוא שם את הייעוץ שדרוש לכם והם יהיו האחראים על יישום כל הנהלים לפתרון מצבים מורכבים הנגזרים משוכר בעייתי.

לגבי אופן חישוב התשלום לחברת הביטוח - הוא לרוב יתבצע אונליין, באתרים עצמם, בה תוכלו להכניס את הנתונים שלכם (כגון מיקום הנכס וגובה שכ"ד לחודש) ואת הכיסוי הרצוי. בחישוב גס, טווח המחירים יעמוד על כמה מאות אירו בשנה.


שימו לב, ביטוח דיירים איננו ביטוח נכס, אלא תוספת לביטוח נכס ומשני בחשיבותו. ביטוח נכס הינו הביטוח החשוב ביותר לכל בעל נכס, בין אם מדובר על נכס למגורים או שמדובר על נכס להשכרה. לחץ כאן להמשך קריאה אודות ביטוח נכס בספרד.


bottom of page