top of page
Computer with Graph

חשיבותו של עורך דין בעסקת נדל"ן בספרד


רכישה של נכס כזה או אחר - דירה, בית, חנות או משרד, כרוכה בהשקעת הון רב. גם השקעות נדלן בספרד ובברצלונה בפרט כרוכות בהשקעה ניכרת, גם אם יוקר הנדלן נמוך בהרבה ביחס למחירים המוכרים לנו בישראל. בשל העלויות הכרוכות ברכישת נכס ובמטרה לחסוך בהוצאות, עשוי הרוכש להעלות בדעתו את אפשרות קיום עסקת הרכישה ללא ליווי של עו"ד. גם אם ישנן עסקאות שניתן להסדיר ללא עורך דין, הרי שהרוכש עשוי למצוא את עצמו נפגע, לעתים גם בחלוף זמן רב לאחר התגבשות העסקה. אם השקעת נדלן בחו"ל נראית גם לכם כאפשרות טובה, ובפרט השקעת נדלן בספרד, עורך דין מקומי ומיומן ידע לנווט בהתאם לחוקי הבעלות, הרכישה והמס בספרד או בכל מדינה אחרת בה תחליטו להשקיע ויקטין את האזורים המסוכנים והטריקיים הכרוכים בעסקת נדלן. חשוב כמובן לבחור עורך דין המכיר את הדין המקומי ומתמחה בנדלן – רכישה, השכרה, מכירה וכו'.

חשוב להיעזר בעו"ד בכל עסקת נדל"ן

העברת בעלות ורישום בעלות

בין אלה שמחפשים השקעות נדלן באירופה ניתן למצוא לא מעט משקיעים בעלי ניסיון של השקעות נדלן בישראל ואף בחו"ל. חשוב לציין אפילו משקיע שכבר ביצע אי אלו עסקאות נדלן בחייו לוקח על עצמו סיכון ניכר ביותר כאשר הוא מוותר על עורך דין ומומלץ להיעזר בעו"ד בכל עסקת נדלן אשר אתם מבצעים ובכל מקום. עורכי דין המתמחים בליווי עסקאות רכישה של נדלן בברצלונה מסבירים שהחקיקה בספרד איננה דומה לזו הישראלית במובנים רבים - ליווי משפטי יכול להיות חיוני הן בהיבטים המסחריים של העסקה, כולל שיקולי מס, צורת רכישה וכו' והן במצבים שונים בהם אנו עלולים להיתקל בעסקאות נדלן כגון אי תשלום דמי שכירות, פולשים, נזק לדירה וכו'.

עורך דין הוא האישיות המרכזית שיכולה לסייע בכל הנושא הסבוך של העברה ורישומי בעלות ככה שנדע שהנכס אכן רשום על שמנו בוודאות, בספרד למשל נרצה לראות שהנכס נרשם על שמנו ב"טאבו" הספרדי (Nota Simple). כמו כן, עו"ד בעל חשיבות רבה ויכול לחסוך לנו כסף בשלב המשא ומתן לרכישת/מכירת הדירה אל מול המוכר - עו"ד מיומן יידע לנהל מו"מ מדויק כך שהרוכש יקבל את התנאים האופטימליים הן מבחינת מחיר והן מבחינת יתר תנאי העסקה. אם נתייחס לנדלן בברצלונה, ניקח לדוגמא את התקופה שבין הסכם ה-Arras, הסכם מקדים להסכם הרכישה ובו משלם המוכר סכום מסוים (לרוב 10% מעלות הנכס) במטרה לשריין את אותו הנכס, לבין הסכם הרכישה הסופי. עוה"ד תפקידו להקנות לנו את הזמן המתאים לנו ביותר בין שני ההסכמים (אם למשל נרצה לקחת משכנתא נבקש לרוב זמן של לא פחות מ-90 ימים) וכן את סכום ה- Arras המתאים לנו, מדובר בעניין של כדאיות מסחרית ועוה"ד יפעל בהתאם ובמטרה שיקבעו תנאים המטיבים עמנו. גם ההסתמכות על גורם שמציג את עצמו בתור עורך הדין של המוכר יכולה להתברר כבלתי מספקת. עורך הדין של הצד השני לעסקה לא אמור לשמור על האינטרסים של שני הצדדים באופן שווה. גרוע מכך, ישנם רוכשים שגילו במאוחר שמי שהציג עצמו כעורך דין של המוכר כלל לא היה עורך דין אלא מיופה כוח. גם מקרים של נוכלויות, הסתרת מידע וכו' אשר עלולים להתרחש בעסקת נדלן יוכל עורך דין למנוע.

ידועים מקרים שבהם חלו פגמים בהעברת הבעלות או ברישומי הבעלות של הרוכשים, אפילו אם הללו נעזרו בעורך דין. מדוע, אם כן, אין לוותר על ליווי משפטי? ראשית, ללא עורך דין הסיכוי להינזק גדול בהרבה. שנית, עורך דין בספרד, שפועל כחוק ופועל תחת כנפיו של ביטוח אחריות מקצועיות יוכל לשפות את הלקוח במידה ונוצרה בעיה. עורך דין המומחה לנדלן בספרד מספר על דוגמא מאלפת - רוכש שלכאורה רכש נכס על שמו גילה בשעה שביקש למוכרו שמדובר למעשה בנכס בחכירה ארוכת טווח ולא בבעלות מלאה. לכן, תמורת המכירה שניתן היה לצפות לה הייתה נמוכה מכפי שנחזה מראש וכפי שהתבטא במחיר רכישת הנכס. עורך דין שליווה את עסקת הרכישה הראשונית מחויב, במקרה זה, לכסות הפסדי הלקוח במידה ונראה שנהג ברשלנות.

ברצלונה - עו"ד מיומן ומקצועי יכול לחסוך לנו הרבה כסף ולמנוע בעיות עתידיות

עיקולים, שעבודים וצרות אחרות

באילו עניינים נוספים חשוב כל כך להיעזר בעו"ד? מתי רכישת דירה בברצלונה תתבצע ללא קשיים ומהמורות בזכות ליווי משפטי? עורך הדין שמלווה את השקעת הנדלן בספרד מצידו של הרוכש יוכל לוודא שעל הנכס לא רשומים שעבודים או עיקולים וכן יוכל לבדוק שעל הדירה לא רובצים חובות, דיירים מוגנים ויתר הפתעות אשר יגרמו בשלב כלשהו הרבה מאוד כאבי ראש לבעל הבית החדש.

עורך הדין יוכל לוודא שחוזה הרכישה מנוסח כהלכה, שלא מסתתרים בו היבטים זרים או מוזרים ואין "אותיות קטנות" שטיבן לא ברור. חשוב שהחוזה יכלול תיאור מלא ומדויק של הנכס ושל הזכויות שמוענקות לבעליו. עורך הדין גם יבדוק שהנכס המיועד לרכישה איננו מצוי על קרקע שצפויה לעבור שינוי ייעוד או הפקעה. גם בתחומי המיסוי עורך הדין יוכל לעזור, כך שהרוכש ידע מהם חיובי המס הכרוכים בעסקה או בשלב מאוחר יותר, כאשר ישנה הכנסה מהשכרה, מכירה וכו'. כמובן שכאשר מדובר ברכישת נדלן בחו"ל ההסכם יהיה בשפה זרה מה שמוסיף לקושי שלנו כרוכשים/מוכרים ולכן חשיבות מעורבותו של עו"ד אף גדולה יותר.

לסיכום, כאשר מדובר בהשקעת נדלן בספרד ובפרט השקעת נדלן בברצלונה אנו ממליצים תמיד להיעזר בשירותיו של עו"ד מיומן ובעל ניסיון תוך שאיפה להימנע מבעיות עתידיות ואף לחסוך בהוצאות אותן היינו מוציאים אילולא נעזרנו בשירותיו של עוה"ד.

bottom of page