top of page
Computer with Graph

מחירי השכירויות בברצלונה עולים


רבות דובר על עליית מחירי הדירות בברצלונה במהלך השנה האחרונה. כעת מגיעים נתונים חיוביים גם משוק השכירויות, נושא משמעותי כאשר אנו מדברים על תשואה שוטפת על נכסים להשקעה בדירה בברצלונה ונתון חיובי המצטרף לפוטנציאל המשמעותי לעליית מחירי הנכסים בברצלונה לאחר ירידה של כ-40% משנת 2008. ע"פ מדד מחירי השכירות שפרסם לאחרונה אתר האינטרנט המפורסם "fotocasa" מחירי השכירויות עלו בשנה אחרונה בכל מחוזות ספרד, כאשר בראש הרשימה נמצא מחוז קטלוניה (10.6%), אחריו מחוז בליארקס (7.8%) ומחוז מדריד במקום השלישי עם עלייה של 6.3% במהלך 12 החודשים האחרונים. העליה בכלל ספרד עומדת על עלייה של 3.8% בממוצע. ראש מחלקת המחקר של "fotocasa",

Beatriz Toribio, אמר: "לאחר ירידה של 30% במחירי השכירות במהלך תקופת המשבר, המחירים חוזרים למגמה חיובית, דבר אשר לא נראה בשמונה השנים החולפות". לצפייה בגרף מחירי שכירויות, ע"פ אזור- לחץ

*בגרף- עליית מחירי השכירויות בברצלונה בשנה האחרונה- לקוח מאתר enalquiler

ריבית היורובור ממשיכה לרדת ובחודש נובמבר האחרון נקבעה על 0.079, ירידה של 38% בחודש החולף ו-78% בשנה האחרונה ובכך קטנים החזרי המשכנתא, אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של שוק הנדל"ן בספרד ובכלל.

ריבית היורובור נמצאת מתחת ל-1% כבר משנת 2012, אך לא תמיד היה כך הדבר. בשנת 2008 היא עמדה על שיא של 5.393% ולפני הצטרפות ספרד לגוש האירופי אף נהגה לעמוד על למעלה מ-10%.

אחד הגורמים לירידה זו בריבית היורובור הינו תכנית ההקלה הכמותית של הבנק המרכזי של אירופה (ECBׂ). הבנק המרכזי קונה מדי חודש חוב ציבורי ופרטי בכ-60 מיליון אירו וזאת במטרה לעורר את הכלכלה ולעודד אינפלציה. הצפי הוא כי התכנית תמשך ואף תגדל מה שיגרום להמשך ירידות של ריבית היורובור.

מבחינת נתוני כלכלה נוספים, ע"פ נתונים רשמיים, מספר המובטלים בספרד ירד בחודש נובמבר האחרון ב-27,071. זוהי בהחלט בשורה אשר הטיבה עם מפלגת השלטון העממית (PPׂׂ) בהנהגתו של רה"מ מריאנו רחוי, לקראת הבחירות הכלליות שהתקיימו בשבוע שעבר. ההתאוששות הכלכלית ההדרגתית של השנתיים האחרונות עזרה למפלגת השלטון המשרנית לנצח בבחירות האחרונות לה לנצח בבחירות הקרובות.

כלכלת ספרד בכלל ושוק הנדל"ן בפרט ממשיכים להציג נתונים מעודדים ומושכים כמות עצומה של משקיעים זרים.

*ריבית היורובר- ירידה משמעותית בשנה האחרונה מטיבה את תנאי המשכנתא ומגדילה את הביקוש.


bottom of page