top of page
Computer with Graph

רכבת הנדל"ן של ישראל עזבה את התחנה אבל עדיין אפשר לעלות עליה..

כותב: אסף לבנת 16/4/2024


לפני יומיים, כמידי חודש ב-15 לאפריל פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד מחירי הנדל"ן ומיסמרה בצורה מובהקת את תחילתו של גל עליית המחירים בנדל"ן הישראלי. כפי שתראו בגרף הלמ"ס מטה, להלן הנתונים: 3 מדדים חיוביים של עליית מחיר ב-3 חודשים שהצטברו לכדי כמעט 3% המשקפים עלייה שנתית של 12%. אז למה אני מניח שמדובר בתחילתו של גל עליית מחירים?


נתוני שינוי במחירי שוק הדירות - דוח הלמ"ס 15/4/2024

עלייה של כמעט 3% במחירי הדירות ב-3 חודשים
עלייה של כמעט 3% במחירי הדירות ב-3 חודשים

למה אני מניח שמדובר בתחילתו של גל עליית מחירים:

עזבו רגע את המחסור ב-189K יחידות דיור (נתוני מבקר המדינה), את אי עמידה בקצב בהתחלות בנייה בשנים קודמות גם בשנים הקרובות ואת העיכובים הצפויים במסירת דירות בגלל מחסור בפועלים.

שימו בצד את הצפי להורדת ריבית שתקל על רוכשים לשלם פחות משכנתא או את העובדה שרוכשים פוטנציאלים, אותם "ביקושים כבושים" שלא הולכים לשום מקום, ישבו כמעט שנתיים על הגדר בציפייה שמחירים\הריביות יירדו למה באמת התחילה עליית מחירים?


הריבית לא ממש ירדה (רבע אחוז ונתקעה), המלחמה בעזה לא הסתיימה והחטופים שלנו עדיין שם, חיזבאללה מטפטף בצפון וכמעט נפלו עלינו טילים מאירן, וכבר שכחנו מהמהפכה המשפטית?

וזאת בדיוק הסיבה שאני מניח שאנחנו נכנסים לעלייה אגרסיבית במחירים, כי אם בתקופה כזו של חוסר ודאות פוליטית, מדינית וקיומית, מחירי הנדל"ן בישראל עולים ב-3 אחוזים ב-3 חודשים זה סימן שהביקושים שם והם לא רואים בעיניים. גם אם נכנס לעוד תקופה של חוסר ודאות ותפתח לנו עוד חזית, בסוף ככל שאנחנו פה ולא הולכים לשום מקום (הנחת הבסיס לכל המאמר הזה) הביקושים רק יחכו לסיבוב הבא.


הסיבה האמיתית לעליית המחירים החדה והמשכה בעתיד הקרוב או הרחוק

הסיבה העיקרית שאני מניח שאנחנו נכנסים לסייקל חזק של עליית מחירים היא שהעיתונים, היזמים ובעלי האינטרסים הופכים את נתוני הלמ"ס לקדירת הבשר שלהם ומפמפים אותה בקולי קולות באמצעי התקשורת המהירים. דרך ערוצי החדשות, האתרים הכלכלים והרשתות החברתיות, שמקיפה את כולנו מייצרת את תחושת ה FOMO (הפחד לפספס) של מי שלא ייקנה עכשיו יפסיד. וכמו נבואה שמגשימה את עצמה הרוכשים, שהמתינו על הגדר, חוזרים לשוק בבת אחת ומעלים את המחירים - כי ככה זה שהביקוש גבוה מההיצע.


מנצלים את מצב השוק - קבוצת משקיעים רביעית

בימים אלו מתארגנת קבוצת משקיעים רביעית, מבית נדל"ן ספרד, לצורך השקעת נדל"ן בישראל.

לפרטים נוספים, מלאו פרטים בטופס המצורף בתחתית הדף ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.

מעוניינים להצטרף אלינו להשקעות נדלן מיוחדות בישראל? מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם















הכתבה מהווה מקור מידע בלבד ואינה מהווה ייעוץ או המלצה לביצוע השקעה


bottom of page