top of page
Computer with Graph

קו המטרו החדש שיקפיץ את מחירי הנדל"ן בהוספיטלט, ברצלונה

מאז ומתמיד אמצעי תחבורה נגישים היו פקטור מכריע בחשיבה יזמית בנדל"ן. בכתבה שלפניכם דוגמה קלאסית להתפתחות מטרופולין תחבורתי ענף בין מרכז ברצלונה להוספיטלט, שמשפיע על מחירי הנדל"ן ומייצר הזדמנויות למשקיעים שמשכילים לקרא את התמונה.


הוספיטלט - ברצלונה, קוי מטרו
קוי מטרו חדשים והשפעה על נדלן בהוספילט

מחירי נדל"ן, כידוע לכולם, מושפעים באופן ניכר מאמצעי התחבורה המחברים למקומות מרכזיים. בדומה להשפעה של קו או תחנת רכבת חדשה (קלה או לא קלה) שנחנכים בישראל, גם בחו"ל תמיד נחפש אחר מקומות מרכזיים וקרבה לתחנות מטרו.

בשלושת השנים האחרונות אנחנו עדים לתוספת מכובדת של שני קווי מטרו חדשים שמחזקים את העיר הוספיטלט, ברצלונה בצורה משמעותית. שני קווי המטרו החדשים ביותר של מטרופולין ברצלונה הינם הקו הכתום L9 (נוסד בשנת 2016)- שמחבר בין שדה התעופה דרך הוספיטלט לאזור הסטודנטים של ברצלונה והקו הכחול החדש L10 (נוסד בשנת 2020) , שנחנך לאחרונה ויוצר עוד דחיפה משמעותית למחירי הנדל"ן בעיר ולחיבור שלה לרשת המטרו של ברצלונה.


ההזדמנות הוספיטלט


הוספיטלט הינה עיר במחוז ברצלונה, אשר מציעה אופציות השקעה טובות למתעניינים בנדל"ן. עיניהם של המשקיעים מנוסים לא נשואות בהכרח למרכז העיר ברצלונה אלא להזדמנויות הנמצאות במעגל השני של העיר. אין ספק שמרכז ברצלונה הוא יעד אטרקטיבי, מבוקש ויציב בדומה למרכזי ערים חזקות. אך הוספיטלט המחזקת מציעה מחירים נמוכים ביחס למרכז העיר ברצלונה יותר ומערך תחבורה מטרופוליני מצוין.


קו L10 מתחיל מאזור Pratenc המצוי בקרבת הנמל הימי שבפאתי הוספיטלט ומקביל ברובו למסלולו של קו L9, אך השינוי הוא שבחלק מסויים הוא מסתעף ממנו וממשיך דרך ברצלונה עד לתחנת Gorg ב-Badalona (רשות מקומית נוספת במחוז ברצלונה). שני קווים אלו נמצאים בהליך של חפירה ועדיין לא נפתחו התחנות לכל אורכם. מבחינת משקיעים זה בדיוק השלב שבו ניתן לתפוס את המחירים עוד טרם ההשפעות הצפויות על המחירים עם השלמת הקווים במלואם.


ניתן להבחין בתמונה המצורפת, במקומות המסומנים בקווים המודגשים כמו שדה התעופה, תחנת האצטדיון המפורסם של ברצלונה Camp Nou , תחנת אזור הסטודנטים Zona Universitaria ושכונת Sierra היוקרתית בהם עובר הקו. מקומות אלו מהווים מוקדי משיכה לסטודנטים ותיירים וכמו כן, גם הקרבה לנמל הימי הינה משמעותית, שהרי האזור מהווה אתר תעסוקה נרחב. נכון לתחילת 2020, רק חלק מהתחנות בו פעילות ובעוד מס' שנים, הקו יחל לפעול במסלולו המלא.


נראה כי מושקעים משאבים רבים בחיבור החיים בהוספיטלט לעיר ברצלונה. דבר שהינו בשורה טובה למשקיעים, שמזהה בהתפתחות העירונית הזדמנות לטווח ארוך ולעליית ערך השוק בעתיד.

bottom of page