top of page
Computer with Graph

למה ככה? כמה ישלם לכם הבנק הספרדי?

יותר ויותר בעלי דירות, בעלי חברות, ומשקיעים המחזיקים חשבונות בנק בספרד פונים אלינו בחודשים האחרונים בנוגע לריביות שניתן לקבל בבנקים הספרדים. היתרון העיקרי בפיקדון בנקאי הוא הפשטות בסגירת הכסף והסיכון הנמוך, החיסרון הוא אובדן נזילות לתקופת הפקדון. כמובן, ככל שנתחייב מראש ליותר זמן, הריבית שיציע הבנק תגדל. אז קפצנו לבנק Sabdell לבדוק מה הם התנאים:




לסגור כסף בפקדון ספרדי לתקופה של שנתיים

לצורך השוואה בין הפקדון הספרדי לפקדון הישראלי, בחרנו בהצעה לפקדון לתקופה של שנתיים. הריבית שהציעו לנו בבנק הספרדי, ראוי לציין כי ללא מיקוח, במסלול חסר סיכון עמדה על 2.55% לשנה בריבית קבועה.

תוכנית אחרת שהציע הבנק, הכולל אלמנט של סיכון, לאותה תקופה של שנתיים, הינה פקדון העוקב אחר 35-IBEX, המדד העוקב אחר 35 המניות של ספרד. שם הציעו לנו בבנק ריבית של 4.75% במידה ובתום תקופת הפקדון המדד יהיה גבוה מיום תחילת הפקדון או 1.75% במידה והמדד יירד בסוף תקופת הפקדון מתחת לערכו ביום ההפקדה.


ומה קורה בישראל?

עפ"י הנתונים שפורסמו ב 25.5.23 באתר בנק ישראל, הבנקים הישראלים היו יותר לארג'ים והציעו בחודש מאי, לפקדון של שנתיים ריביות של 4.1%-3.85%. כלומר יותר מ-50% יותר בהשוואה לבנקים הספרדים.


אז, כרגע ידם של הבנקים הישראלים על העליונה בנדיבותם, אך כמובן ששיקולים של פיזור מטבע, סיכון, מיקום הכסף והמרות מטבע חייב להיות חלק בתי נפרד מההחלטה האם והיכן לסגור את הכסף. כמו כן, במידה ומחליטים להפקיד כסף לפקדון, בטח שלתקופה ארוכה או מתחדשת, מומלץ מאוד לבצע מיקוח מול הבנק, בדר"כ זה עובד. כמו כן, חשוב לזכור שריביות משתנות מעת לעת ותלויות בין השאר בריביות הבנק המרכזי ואלמנטים נוספים.


טבלת השוואת ריביות בבנקים הישראלים, מתוך אתר בנק ישראל.



מימון בספרד, ריבית בספרד, השקעה בספרד
מימון בספרד, ריבית בספרד, השקעה בספרד


ריביות בבנקים הישראלים לעומת הבנקים בספרד - קרדיט https://www.boi.org.il/


להמשך כתבות ועדכונים לחצו כאן


bottom of page