top of page
Computer with Graph

שוק קונים? למה לא פשוט להוריד מחיר? מדוע יזמים יתנו לכם הכל לפני שיורידו מחיר?

"שוק קונים" מאופיין בהיצע גבוה של מוצר או שירות ביחס לביקוש הנמוך , מה שנותן לקונים כוח רב יותר לקבוע את המחיר ותנאי המכירה. "שוק מוכרים" הוא בדיוק המצב ההפוך, ומאופיין בביקושים גבוהים למוצר או השירות לצד היצע נמוך. בחודשים האחרונים, לראשונה מזה 15 שנים שוק הנדל"ן הישראלי מוגדר כ"שוק קונים". במסגרת מצב השוק, יזמים צמאים מציעים תנאים מרחיקי-לכת והנחות, כדי להתמודד עם קצב המכירות האיטי.


לכל למי שפספס, צפייה חובה!! כיצד להרוויח מהקפאון בשוק הנדל"ן הישראלי בהשקעה של 300 אלף ש"ח.

בימים אלו מתארגנת קבוצת משקיעים שלישית, מבית נדל"ן ספרד, לצורך השקעת נדל"ן בישראל.

לפרטים נוספים, צפו בהקלטת הוובינאר שהוקלט בשבוע שעבר ולאחר מכן ומלאו פרטים בטופס המצורף בתחתית הדף ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.


צפו בגרף שפורסם בחודש הקודם באתר "ישראל היום" מציג מגמת שפל של 13 שנים של קצב המכירה בשוק דירות הקבלן בשנים 2022-2023.


היקף מכירות יד ראשונה מקבלן בשנים 2010-2023:


מדוע יזמים יעדיפו לתת הטבות מאשר להוריד מחיר?

1. מיתוג ופסיכולוגיה: כמו בכל מוצר אחר, גם בנדל"ן, הורדת מחיר עשויה להיתפס אצל קונים פוטנציאליים כסימן לכך שדירה פגומה או נחותה. לעומת זאת, הטבות כמו תנאי תשלום נוחים נתפסות כ"הטבות" ולא כהורדת מחיר, מה שיכול להוביל להשפעה הפסיכולוגית חיובית ולהפוך את הדירה לאטרקטיבית יותר.


2. תחרות ופרסום: בשוק הנדל"ן התחרותי של ימינו, יזמים רוצים למשוך את תשומת לבם של מעט הרוכשים שמסתובבים בשוק. לצורך כך עליהם לייצר בידול ולתפוס את העין של הרוכש הפוטנציאלי באמצעות מבצעים והטבות "מפוצצות", כגון שלטי הפרסום המוצגים בימים אלו: "נותנים לך-תיקח! קונים דירה בגינדי רמת אפעל ומקבלים 1,500,00 ש"ח".


4. דוח אפס והתחייבות מול הבנקים: בעת ההתקשרות בין הבנקים ליזמים, לצורך קבלת ליווי בנקאי, נקבעים, בין השאר, גבולות הגזרה של היזמים למכירת הדירות ותנאי התשלום. מכירה מתחת לאותם תנאים או בשפת העם "מתחת לדוח אפס" מחייבת את אישור הבנק ולעיתים העמדת ערבויות נוספות.


5. גמישות : מתן הטבות מייצר גמישות ליזמים על פני הורדת מחירים. כיום, כאשר כל המידע חשוף וכל אחד יכול לראות את מחירי המכירה בפועל, הורדת מחיר תפורסם בנתוני רשות המיסים ועלולה להתקבע כמחירון החדש של הפרויקט. לעומת זאת, "מבצע זמני או הטבה" לא תתועד וניתן יהיה להסיר אותה מעל מדפי האינטרנט\שלטי החוצות בזמן הנכון.


מעוניינים להצטרף אלינו להשקעות נדלן מיוחדות בישראל? מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם





bottom of page