top of page
Computer with Graph

נדלן בספרד - דירה חדשה או דירה לשיפוץ


הנתונים האחרונים מראים כי בשנה האחרונה ישנו גידול של 8.6% במספר עסקאות הנדלן בספרד, כאשר שוק הדירות המשומשות עלה ב12.1%. לדעתם של מומחים, הבדל זה נובע מרצונם של משקיעים להשביח נכסים, בכוונה ליצור לעצמם רווח יזמי גדול ככל שניתן. חברת Reparalia, המתמחה בהשבחה, ניהול ותיקונים של נכסים מונה ברשימה הבאה את הסיבות לכך שהשבחת נכס הפך לסטנדרט על ידי רוכשי הדירות:

1. המיקום של הדירות בספרד המשומשות מעלה את ערכן ביחס לדירות החדשות שכן במרכזי הערים , לדוגמא, משקיעים, המעוניינים בקניית דירה בברצלונה כמעט ולא יזכו להשיג את מבוקשם אם יתרכזו בשוק הדירות החדשות.

2. ניתן להתמקח על מחירי דירות משומשות יותר מאשר על מחירי דירות חדשות משום שהן בד"כ זקוקות לשיפוץ אותו לא ניתן לממן בלקיחת משכנתא מהבנק.

3. ככל שהדירה ישנה יותר, סביר כי יידרש שיפוץ גדול יותר. ברגע שהבטחנו כי מצב הבניין טוב, נעדיף דירה שזקוקה להשבחה מאסיבית משום שקל יותר "להתחיל מאפס" מאשר "לסתום חורים". במצב המתואר ככל שהדירה זקוקה לשיפוץ גדול יותר, כך נוכל להתמקח יותר על המחיר ופוטנציאל הרווח היזמי יהיה גבוה יותר.

4. לפי נתוני ארגון הנוטריונים הממשלתי, הבדל המחירים בין דירה משומשת לבין דירה חדשה עומד על כמעט 500 אירו בממוצע למ"ר. כלומר, במקרה של דירה בגודל של 100 מ"ר, ההבדל ביניהן יכול להגיע ל-50,000 יורו. במקרה זה, עלות השיפוץ תהיה נמוכה יותר מהסכום המוזכר. בנוסף, ככל שהדירה גדולה יותר, כך השיפוץ במונחים של עלות למ"ר יהיה זול יותר.

5. מבחינת עלויות שוטפות, בהסתכלות לטווח ארוך, בדירה משומשת העלויות השוטפות יהיו נמוכות יותר. הסיבה המרכזית נעוצה בעובדה שדירות חדשות ממוקמות, בד"כ, בקומפלקסים עם בריכה, גינה ולפעמים, מתקני ספורט שעלותם החודשית גבוהה ולא בהכרח מגלמים תשואה הולמת על השכירות בעבור המשקיע. בספרד מי שישלם את הארנונה הוא בעל הנכס.

6. מבחינת מיסוי בספרד, מדובר בעלות הנגזרת ממחיר הרכישה. כלומר, כשנרכוש דירה משומשת להשבחה, הוצאות הרכישה ישולמו בהתאם למחיר הרכישה ללא השיפוץ.

לסיכום, ישנם הרבה יתרונות ברכישת דירה משומשת והשבחתה .כאשר מתלבטים בין דירה ישנה לבין דירה חדשה ניתן למצוא, כמו בכל דבר, יתרונות וחסרונות לשני הצדדים וכל נכס ייבחן באופן ספציפי ובהתאם לקריטריונים שלו. כמובן שנשים לב לפוטנציאל ההשבחה המעלה את ערך הנכס לדירה בספרד ביחס לסיכונים והעלויות, הכל ע"פ תכנית עסקית מסודרת.

bottom of page