top of page
Computer with Graph

הפנינים של שוק הנדל"ן בברצלונה


שוק הנדל"ן בברצלונה במגמת עלייה!

החל מאמצע 2014 אנו עדים לתהליך של התייצבות בכלכלת ספרד בכלל ובשוק הנדל"ן בפרט, כאשר התחזיות מדברות על המשך המגמה בשנתיים הקרובות.

כמובן, וכפי שתיארנו בכתבות קודמות, כל איזור בעל אופי אחר ובעל פוטנציאל שונה, כנהוג בתחום הנדל"ן ברחבי בעולם.

אם כך, הנדל"ן הספרדי במגמת עלייה אך מה הם האזורים בעלי הביקוש הגבוה ביותר? ע"פ מחקר שערך אתר חיפוש הבתים הספרדי FOTOCASA בין משתמשיו, נמצא כי האזורים הבולטים והמבוקשים ביותר בספרד הינם מחוז L’Eixample שבברצלונה ומרכז העיר מדריד. למעשה, נדלן למכירה בברצלונה במחוז זה ,מסתבר שהוא המבוקש ביותר, וגם בהינתן נתוני שוק השכירות במחוז .הנתונים מצביעים כי דירה להשכרה היא המבוקשת ביותר.

האזורים המבוקשים ביותר לרכישה

L’Eixample , כשבוחנים השקעות נדלן בברצלונה ובכלל בכל ספרד, על אף שבהשוואה לשנה שעברה נתון זה ירד ב1%הוא עדיין זוכה לביקוש הגבוה ביותר מן הטעמים הבאים: המורשת הארכיטקטונית והמודרנית המדהימה הנמצאת בו, אווירת המגורים השקטה ביחס לאזור מרכזי, ההיצע המסחרי המגוון והמרשים שבו וזמינות ונוחות לתחבורה ציבורית. במקום השני נוכל למצוא את אזור מרכז מדריד שבו השכונות האופנתיות LA LATINA או Lavapiés, בהמשך הרשימה ניתן למצוא את האיזורים Salamanca (במדריד), Sant Martí (ברצלונה), Chamberí (מדריד), Sants-Montjuïc (ברצלונה) ו- Ciudad Linealשבמדריד.

"על אף העובדה שמדובר באזורים מהיקרים ביותר, תושבים של ערים גדולות כמו ברצלונה או מדריד מעדיפים לחיות בלב העיר, שם יותר קל להתנייד, ניתן למצוא את האטרקציות התיירותיות המרכזיות, את הבניינים האדמיניסטרטיביים, את איזורי הבילוי, את המסעדות ואת החנויות של המותגים הנחשבים ביותר" כך על פי האתר.

האזורים המבוקשים ביותר לשכירות

למרות שבמדריד נרשמה עליה ניכרת בחיפושי מגורים לשכירות לעומת שנת 2014, את רוב האזורים הכי מבוקשים להשכרה ניתן למצוא בבירה הקטאלונית, במחוזות L’Eixample ו- Ciutat Vella. אחריהם ממוקם הסנטר של מדריד. במקום הרביעי ניתן למצוא Sant Martí. אחריו נמצאים Sants-Montjuïc, Gràcia, Horta-Guinardó (כולם בברצלונה). לאחר מכן, Tetuán (מדריד), Sarrià-Sant Gervasi (ברצלונה), Chamberí ו- Salamanca (שניהם במדריד).

bottom of page