top of page
Computer with Graph

רוכשים זרים נוהרים לשוק הנדל"ן בספרד


עלייה במס' עסקאות הנדל"ן ע"י רוכשים זרים בספרד

בשנתיים האחרונות, מאז כניסתם המאסיבית של משקיעי הנדל"ן לספרד,אנו עדים לעלייה משמעותית ברכישת נכסים ע"י רוכשים זרים. בריטניה מוליכה את הרשימה עם 20% מסה"כ רכישות הזרים. במקום השני והשלישי נמצאות צרפת (12%) ורוסיה (8%) בהתאמה. רוב הרוכשים הזרים משקיעים בספרד במטרה לנצל את המחירים הזולים וליהנות מפוטנציאל משמעותי לרווח הון. לאחרים קורץ חלון ההזדמנויות והם מעוניינים בקניית דירה בברצלונה- הנחשבת לאחת הערים המרכזיות והנוצצות בעולם. מניע מרכזי נוסף הוא חוק המקנה מעמד תושב ושער כניסה לאירופה לכל אזרח זר שירכוש נדל"ן בסכום של מעל חצי מיליון יורו. נתוני הרבעון השלישי של 2014 מציגים שיא חדש של רוכשים זרים כאשר 13.1% מרכישות הנדל"ן בספרד בוצעו ע"י זרים.

נתון מעניין נוסף מגיע מ"דו"ח ההשקעות העולמי" המפרסם כי בשנת 2014 השקיעו זרים בספרד כ- 39,167 ביליון דולר (52.4% יותר משנת 2012) ויותר מהשקעות זרים בבריטניה, גרמניה או הולנד. העובדה שספרד היא אחת מחמש הכלכלות הגדולות באירופה, השלישית במספר התיירים ונתוני תמ"ג צומחים הופכים את ספרד לאחד היעדים החמים ביותר להשקעות בכל צורה שהיא.

האמון ההולך וגבור של משקיעים זרים ספרד נובע מסיבות מרכזיות נוספות. ראשית, נקודת המבט על כלכלת היא מצוינת. הרפורמות של השנים האחרונות מציבות את ספרד בעמדה תחרותית טובה, מה שבוהיל לעלייה של 34.1% עלייה בתמ"ג של הייצוא הספרדי (בשנת 2007 מדובר על 26.4% בלבד). חלק מזה נובע מהפחתה בעלויות העבודה בספרד, שירדו ב-7.6% מאז שנת 2009, ע"פ משרד הכלכלה. בנוסף, הרפורמה בשוק העבודה יצרה תרחיש מעניין עבור חברות רב לאומיות, שכן מאפשרת להן לארגן בקלות רבה יותר את העבודה ולהגדיל את התפוקה.

פילוג המשקיעים בספרד לפי ארצות מוצא

מקור הנתונים SPI - אתר www.spanishpropertyinsight.com

bottom of page