top of page
Computer with Graph

לא רק בישראל - הרשויות במדריד מסייעות לצעירים שלא מצליחים לרכוש דירה ראשונה.

הרשויות במדריד מתגייסות לסייע לצעירים לרכוש את ביתם הראשון. הסיוע יוענק לצעירים מתחת לגיל 35 ולצורך כך, הרשויות הקימו קרן של לא פחות מ-12 מיליון אירו. הסיוע יוענק עבור רכישת בתים בשווי של עד 400 אלף אירו. תכנית הסיוע מיועדת לפלח הצעירים ולאלו המוגבלים באמצעים כלכליים וחסרי חסכונות.


באמצעות היזמה החדשה, הממשלה המקומית מקווה לפתור את הקושי של צעירים להשיג דיור. בעיית מחירי הדיור בערים הגדולות, ברצלונה ומדריד, בדומה לישראל, מהווה כיום את אחת הבעיות החברתיות הגדולות ביותר של ספרד. עליית המחירים של השנים האחרונות מקשה על צעירים רבים לרכוש דירה. במהלך השנים 2014-2020, המחיר הממוצע לרכישת דירה זינק מ-2,614 אירו למ"ר לכדי 3,782 אירו למ"ר. מדובר על עלייה חדה של לא פחות מ- 44% במהלך 6 שנים.

מחירי הנדל"ן במדריד Idealista
מחירי הנדל"ן במדריד Idealista

הממשלה מסייעת לצעירים לרכוש דירות

המטרה של התכנית היא לאפשר לצעירים לרכוש בית באמצעות הנמכת הדרישה להון עצמי לכדי 5% מערכו של הנכס, בעוד הבנק מעניק מימון ל-95% הנותרים. הממשלה המקומית ערבה ל-15% מהסכום. הנוסחה הזו כבר נוסתה בהצלחה במדינות אירופאיות אחרות, כמו בריטניה, בה השיטה הביאה לגידול בפעילות בשוק הנדל“ן.


הנכסים האופייניים לרמות מחיר אלו, הם דירות 2-3 חדרים באזורי המטרופולין הפריפריאליים של מדריד. דירות בעלות שטח של כ 80-90 מטר מרובע. אלו יכולות להיות דירות חדשות ודירות יד שנייה במחירים של 100-400 אלף אירו.


למה לא שכירות?

במהלך אותן שנים עלו גם מחירי השכירות במדריד באופן ניכר. ייתכן שצניחה בתעריף השכירות בברצלונה ומדריד, במהלך הקורונה, מהווה הזדמנות לצעירים.


bottom of page