top of page
Computer with Graph

הדיור ציבורי בספרד - VPO

מי שבוחר להשקיע בנדל"ן בספרד, בטח ביזמות, חשוב שיכיר וידע מה המשמעות של VPO. המושג מתייחס בתרגום חופשי ל "דירות מוגנות באופן רשמי" בספרדית Viviendas de Protección Oficial מוכר בישראל גם כדיור מוגן ציבורי. המחירים של דירות אלו מוגבל על ידי הממשלה ומוקצע לאנשים עם הכנסה נמוכה על מנת שיוכלו לרכוש או לשכור אותן. דירות VPO זמינות רק לאנשים שעומד בתנאים מסוימים, כגון הכנסה נמוכה, מספר ילדים קטינים או מצב רפואי מיוחד.


למה חשוב למשקיעים להכיר את תחום הדיור הציבורי?

פרויקטים רבים שאנחנו בוחנים נתונים לרגולציה הקשורה ל VPO ולכן בעת ביצוע תחשיב הרווח יש להתייחס מראש למחיר שבהם ימכרו דירות. החסרון הוא במחיר הנמוך ביחס למחיר השוק, היתרון הוא שניתן לראות את הדירות האלו כמכורות מראש ולא יהיה צורך לשווקן בשוק החופשי. הממשלה תדאג לשלוח לך רוכשים.


ממשלת ספרד מעודדת

הממשלה הספרדית מעודדת את בניית דירות VPO כדי לעזור להקל על משבר הדיור בספרד. משבר הדיור בספרד, כפי שנרשם במאמרים אחרים, נובע מעליית מחירים הולכים וגדלים, מה שמקשה על אנשים עם הכנסה נמוכה לרכוש או לשכור דירה. כמדינה דמוקרטית-סוציאליסטית, הדיור הציבורי בספרד, הוא חלק חשוב ממדיניות הדיור במדינה ולהבדיל מרוב המדינות באיחוד האירופי, הדיור הציבורי בספרד מתמקד בעיקר בבעלות ולא בהשכרה.


מי זוכה בדיור ציבורי בספרד והאם הוא עלול לפגוע באיכות הפרויקט?

בספרד, יש לכל אזרח זכות לדיור, לכן הממשלה מסייעת במימון הרכישה, שיפוץ ככל הנדרש והלוואות בריבית נמוכה. נכון לנתון שהתפרסם בשנת 2020 ספרד ממוקמת הרחק למטה בכמות הנכסים לנדל"ן ציבורי במדינה. כאשר בהולנד 34% מהדיור הינו ציבורי באנגליה 16.7%, באיחוד האירופאי 7.5% בממוצע, בישראל 2% ובספרד רק 1.1%. זו הסיבה שממשלת ספרד עובדת חזק על מנת להגדיל את היקף הדיור הציבורי. ראו כתבה (קישור)


השקעה בדירה בספרד, נדלן בספרד, ברצלונה, מדריד
השקעה בדירה בספרד, נדלן בספרד, ברצלונה, מדריד

Credit: Www.compareyourcountry.org/


מימון הדיור הציבורי:

המימון לדיור המוגן מגיע בעיקר מהתוכנית הלאומית של ספרד לדיור, עם תמיכה נוספת מתוכניות אזוריות של המחוזות השונים בספרד. המדינה חותמת הסכמים עם הבנקים או גופי מימון אחרים וזו מתחייבת מתחייבים לספק הלוואות בתנאים נוחים.

bottom of page