top of page
Computer with Graph

הגרף שאתם חייבים להכיר!

עידן המידע מציף אותנו באינסוף נתונים שלפעמים מסיחים אותנו ממקורות המידע המהותיים ביותר. אחד ממקורות המידע האלו, שכל מי שמתעניין בהשקעות נדל"ן בספרד חייב להכיר, מתחבא לו בקישור קטן באתר הנדל"ן הספרדי אידיאליסטה (Idealista) - אז יאללה, בואו נעשה לכם הכרות


כאמור ישנם אתרי מידע נוספים, אבל היחודיות בגרף הנתונים של אידאליסטה היא היכולת לפלח את הנתונים לפי רובעים ולצפות במגמות לאורך זמן (משנת 2006). אחת הבעיות היא שהמידע המעולה הזה מסתתר בקישור קטן ומוסתר בתחתית האתר ולכן נצרף קישור ישיר לעמוד הגרפים בתחתית הפוסט הזה. הכוח של הכלי הזה טמון ביכולת לצפות במגמות בשוק השכירות והמכירה על בפילוח לשכונה ספציפית. הגרפים באתר מאפשרים לנו להשוות מה שווי הנכס שלנו כיום בהשוואה ליום הרכישה, לבחון האם השוק במגמה חיובית או שלילית, האם זה הזמן לקנות או למכור, תחשיב תשואה וכדומה.


אבל, זהירות! לפני שאתם קופצים להסיק מסקנות, שימו לב כי המידע המוצג בגרף לא משקף מחיר למ"ר לדירה ספציפית אלא מדובר על מידע סטטיסטי שעשוי להטעות כשבוחנים נכס מסויים. כמו כן, תהיו ערניים לכך שהנתונים מסתמכים על נתוני הפרסום של הנכסים באתר. כאשר כולנו יודעים כי בפועל קיימת סטייה בין מחירי הפרסום למחירי המכירה ולכן גם את הסטייה הזו יש לקחת בחשבון.


גרף לדוגמה - מחירי דירות למכירה באשמפלה, מרכז ברצלונה:

בגרף המצורף מטה בחרנו להציג לכם כדוגמה את מחירי המכירה הממוצעים של דירות במרכז ברצלונה. פרט למגמות המחירים באופן גרפי, מציג האתר גם את השינוי במחיר הממוצע למ"ר בחודש ובשנה הקודמים. בתחתית הגרף ישנה טבלה שמפרטת את המחירים עפ"י חלוקה מעמיקה יותר על פי פילוח של תתי-רבעים. בדוגמה שלנו ניתן לראות שרובע אשמפלה הגדול מחולק ל-6 תתי רבעים ובכך מאפשר לנו לקבל מידע ממוקד יותר על אזור מסיים.

גרף מחירי דירות באשמפלה ברצלונה
גרף מחירי דירות באשמפלה ברצלונה

בטבלת מחירים ממוצעים באזור אשמפלה, ניתן לראות כי אומנם עלו המחירים בכ-6.4% בתוך שנה. אבל דווקא באזור אשמפלה הישנה, ירדו המחירים ב-4.5%. דוגמה מעולה לרמת הזהירות שצריך לקחת בבחינת נתונים סטטיסטיים. בונוס: טבלה זו מציג גם עמודה הכוללת את המחיר המקסימאלי הממוצע (Historical Maximum) שנרשם באזור מאז תחילת העבודה של איסוף הנתונים.


מעונינים לראות מה ממוצע המחירים באזור מסויים? לחצו כאן



bottom of page