top of page
Computer with Graph

כמה משכורות צריכים כדי לרכוש דירה בספרד בשנת 2022? קצת פחות מישראל

אחד מהממדים הנפוצים ביותר למדידת יוקר הדיור היא השאלה כמה משכורות חודשיות צריך כדי לרכוש דירה. ניתן ללמוד לא מעט על מצבה הכלכלי של מדינה ורמת החיים בה מהשאלה הזו. אז כמה שנים צריך הספרדי הממוצע לעבוד על מנת לרכוש דירה לעומת המשקיע הישראלי בצידו השני של הים התיכון.

משכורות לרכישת נכס בספרד
משכורות לרכישת נכס בספרד

משכורות בשכר מקומי לרכישת בית בספרד

רכישת בית היא תמיד השקעה כלכלית גדולה, אך כמה גדולה? מסתבר שזה תלוי איפה בדיוק בספרד תרצו לרכוש את הבית; ההבדלים בין האזורים השונים יכולים להיות משמעותיים. כה משמעותיים שהטווח בין המחוזות השונים נעים בין 4.6 שנים ועד 16.2 ! אבל זה לא עוצר כאן.

ב 11 מתוך 17 המחוזות האוטונומיים של ספרד, נרשמה עליה קלה במחירים.


7.5 שנים של שכר מלא לרכוש בית בספרד

על פי סקר שנערך על ידי איגוד השמאים הספרדי, Sociedad de Tasación, נכון להיום, הספרדי הממוצע נדרש ל 7.5 שנים של משכורת מלאה על מנת לרכוש בית. בהשוואה לרבעון הקודם מדובר על עליה של שתי עשיריות, החישוב נעשה על פי השכר הממוצע ביחס למחיר הבית הממוצע. במדריד, ידרשו 8.9 שנים של משכורות מלאות כדי לרכוש דירה, בעוד בקטלוניה המחיר הממוצע מעט נמוך יותר, שם ידרשו רק 8.4 שנים של עבודה קשה.


וכמה זה בישראל? (מוכנים להתבאס?)

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נכון לפברואר 2022, על מנת לרכוש דירה בירושלים או ת"א תזדקקו בממוצע ל-23.5 שנים של עבודה קשה. מה שנראה שערורייתי בהשוואה לנתונים מספרד.


עוד נתונים ממחוזות שונים בספרד:

חבל הבאסקים - 7.2 שנים.

האיים הקנאריים - 7 שנים.

גליסיה - 6.7 שנים.

אנדלוסיה - 6.7 שנים.

קנטבריה - 6.2 שנים.

נווארה - 5.8 שנים.

ולנסיה - 5.6 שנים.

קסטיליה וליאון - 5.5 שנים.

אקסטרמדורה - 5.3 שנים.

קסטיליה-לה מנצ‘ה - 5.2 שנים.

אראגון - 5.2.

אסטוריאס - 5.1 שנים.

וישנם רק שני אזורים בהם יש צורך בפחות מ-5 שנות עבודה על מנת לרכוש בית: לה-ריוחה בצפון ספרד, בה יש להשקיע 4.7 שנים של משכורות מלאה ומוריציה בדרום ספרד, שם יש להשקיע 4.6 שנים.


עליית המחירים נמשכת.

במהלך הרבעון השני של השנה נרשמו עליות מחירים של בתים חדשים ובתים מיד שנייה, עלייה שנתית של 4.1%; דבר שהביא את המחירים לכדי 1,751 אירו למטר מרובע בממוצע הארצי ושיעור העלייה בין הרבעון הראשון לשני עמד על 2.5%. הנתונים מהרבעון השלישי מראים לנו כי מגמת העליות נמשכת אך בשיעור מתון יותר.


מדריד ממשיכה להיות המקום היקר ביותר, שם המחיר הממוצע עומד על 2770 אירו למטר מרובע, אחריה קטלוניה (2,470), חבל הבאסקים (2,360) והאיים הבלאריים (2,361). ומנגד המקומות הזולים ביותר הם אקסטרמדורה (920), ו קסטיליה-לה מנצ‘ה (1,002 אירו).


על פי ההערכות המחקר, מחירי הנדל“ן בסמסטר האחרון של השנה צפויים להתייצב על מחיר ממוצע של 1,768 אירו למטר מרובע, ובכך לסמן התייצבות של מגמת העליות שאפיינה את התקופה האחרונה.



bottom of page