top of page
Computer with Graph

השיטה להימנע ממצב של פלישה לידרתכם בספרד

בעלי נכסים בספרד המשאירים את דירותיהם ריקות לתקופות ארוכות לנקוט במספר צעדים שימנעו מפולשים להתמקדם בדירותיהם. על פי הנתונים שהתפרסמו ברשת ABC הספרדית, 80% מבעלי הנכסים בספרד דואגים להתקנת האמצעים הדרושים במטרה למנוע מפולשים להכנס לנכסיהם בתקופות בהם הם נעדרים לזמן ממושך. באמצעות מספר צעדים פשוטים המפורטים בכתבה הזו מבטיחים לעצמם בעלי דירות בספרד ראש שקט ובטחון בפני פלישה לדירתם.


שיא בתלונות במשטרת ספרד כנגד פולשים בשנת 2021

בשנת 2021 הוגשו למשטרת ספרד כ 13,389 תלונות על פולשים, זהו ממוצע של 49 תלונות ביום! ניתן להניח שמספר הפלישות בפועל גבוה ממספר התלונות שהוגשו למשטרה כנגד פולשים. שכן חלקם אינם בכלל טורחים להודיע על דבר הפלישה למשטרה.

פולש במצלמת אבטחה - נתפס על חם
פולש נתפס על חם במצלמת אבטחה ונשלח למשטרה

זכויות הפולשים והזמן שפועל כנגד בעלי הדירות מרגע הפלישה

עורכי הדין העוסקים בנושא מדגישים כי חשוב לפנות למשטרה באופן מיידי. על פי החוק הספרדי ישנו הבדל גדול בין התמודדות עם פולשים ב 24 השעות הראשונות או לאחר מכן. אם מדווחים למשטרה ב-24 השעות הראשונות המשטרה יכולה לפנות את הפולשים. במידה ועברו יותר מ-24 שעות הפולשים נהנים מזכויות וניתן לפנות אותם רק באמצעות הוראה של בית המשפט. וזהו מקור התסכול של בעלי הנכסים. ההליכים המשפטיים עשויים להימשך זמן רב, עלותם גבוהה ובמקביל לא ניתן להפיק תשואות מהנכס המוחזק על ידי פולשים. ומצד שני, בתור בעלי הנכס, עליכם להמשיך לשלם את כל המסים ואפילו את החשבונות על שירותים. באופן מפתיע בעל הנכס עשוי אפילו למצוא את עצמו תחת תביעות משפטיות מצד הפולשים, למשל במקרה והתרחשה תאונה בתחום הנכס שלו. וביום שבית המשפט יפנה את הפולשים, אתם צפויים למצוא נכס מוזנח ושנבזז מחפצי הערך שבו.


האם הודעה מיידית למשטרה באמת פותרת את הבעיה?

בעוד עורכי הדין אומרים שמבחינת החוק ישנו הבדל, המציאות בשטח מראה דברים אחרת. בעלי נכסים אשר פנו למשטרה טוענים כי הם נאלצו להוכיח כי הם גרים בנכס, דבר המשאיר מחוץ לתמונה את כל מי שמחזיק נכסים לצורך השקעה ולא לצורך מגוריו האישיים. אם זהו הבית השני שלכם, יש סיכוי שהמשטרה תתערב. אך אם מדובר בנכס ריק מדיירים שאותו אתם רוצים להשכיר, לא תוכלו לטעון כי אתם גרים בו. במידה והצלחתם להוכיח כי אתם גרים בנכס, המשטרה תתמודד עם הפולשים כמו כל אירוע פריצה ותסלק אותם מהמקום. בכל מקרה אחר המשטרה תניח לנפשם ותאלצו לפנות לבית המשפט. ואלו עמוסים בתיקים משפטיים מהסוג הזה.


התחזקות השמאל בספרד מחזק את זכויות הפולשים

הפולשים מודעים היטב לזכויותיהם וחולשתו של החוק. הם יודעים בדיוק מה לעשות על מנת למשוך את ההליכים המשפטיים לאורך שנים. ישנן חברות המנצלות את המצב ומציעות לבעלי הנכסים שירותי פינוי פולשים במחירים של אלפי אירו. חלקן פועלות עפ"י חוק וחלקן לא. רבים מבעלי דירות מנהלים מו"מ אל מול הפולשים, במקביל לביצוע הליך משפטי, ומגיעים איתם לפשרה כספית על מנת שאלו יפנו את הדירה.


הספרדים נגד הפולשים

סקרי דעת הקהל בספרד מראים כי הציבור הספרדי מאס בבעיה. כ- 95% מהנשאלים בסקר מרגישים כי הפולשים מטופלים ללא שום ענישה, 75% מעידים כי פולשים הם איום גדול יותר מאשר גנבי רכוש , 94% מסכימים עם הטענה כי בעלי הנכסים חברי הגנה כנגד פולשים ו 98% מסכימים כי ההליכים המשפטיים איטיים מידי. במהלך מגיפת הקורונה, צו מניעה לפינוי פולשים לא אפשר במשך תקופה ארוכה, לפנות פולשים מדירותיהם ובתי משפט עצרו תהליכי פינוי. המצב הביא לשהות ממושכת של פולשים בדירות וללחץ ציבורי לשינוי המצב שטרם נשא פרי.


אז מה ניתן לעשות?

בהתחשב באוזלת היד של המשטרה וחוסר היעילות של ההליכים המשפטיים, בעלי הנכסים נעזרים בחברות אבטחה המתקינות מערכת אזעקה בתוספת מצלמה בנכסים. כאשר מערכת האזעקה מתריעה על פולשים, מצלמת אותם ושולחת ישירות למשטרה את תמונות הפולשים בזמן אמת. במצב כזה המשטרה תענה לקריאתם ותפנה מייד את הנכס. אמצעי אבטחה נוסף הינה דלת משוריינת, המותקנת על גבי המשקוף הקיים והמונעת כניסה של פולשים דרך הדלת הראשית. ישנה חשיבות גבוהה שחברת הניהול של הנכס תדאג לסידורי האבטחה בדירה, בעיקר בתקופות התפר שבין שכירויות, וכן במהלך וסיום שיפוצים.



bottom of page