top of page
Computer with Graph

הדרך הקצרה לאזרחות ספרדית - ויזת זהב

תוכנית ויזת הזהב הספרדית, גולדן ויזה\Golden Visa מאפשרת לישראלים שאינם אזרחי האיחוד האירופי לקבל אישור שהייה בספרד בתמורה להשקעה משמעותית במדינה. התוכנית הוצגה לראשונה בשיא המשבר הכלכלי בשנת 2013 והפכה למאוד פופולרית, כאשר עד כה קיבלו למעלה מ-100,000 משקיעים מכל העולם ויזות זהב. אבל, הספרדים מתחילים להשמיע קולות שהחגיגה הולכת להסתיים, אז לכל המתלבטים, אנחנו ממליצים לכם להעמיק בכתבה הזו.


הדרכים לקבל ויזת זהב:

לפני שנספר לכם מה הזכויות שנותנת ויזת זהב בספרד, נדבר על מספר דרכים בהן ניתן לקבל אותה:



ויזת זהב בספרד גולדן ויזה בספרד
ויזת זהב בספרד גולדן ויזה בספרד

  1. השקעה של 500,000 אירו בנדל"ן: זוהי האפשרות הפופולרית ביותר. משקיעים יכולים לרכוש כל סוג של נדל"ן בספרד, כל עוד ההשקעה שלהם הינה לכל הפחות 500,000 אירו.

  2. השקעה של מיליון אירו באג"ח ממשלת ספרד: על המשקיעים לרכוש אג"ח ממשלתיות עם מועד של חמש שנים לפחות.

  3. יצירת לפחות 10 משרות בספרד: אפשרות זו זמינה למשקיעים שיפתחו חברות וייצרו לפחות 10 משרות בספרד. על המשרות להיות משרות מלאות וקבועות.

  4. השקעה של 2 מיליון אירו במחקר ופיתוח בספרד: אפשרות זו זמינה למשקיעים המשקיעים 2 מיליון אירו בפרויקטי מחקר ופיתוח ספרדיים.

הזכויות שמעניקה ויזת זהב ספרד והתקוף שלה:

לאחר שמשקיע השיג ויזת זהב, הוא זכאי לשהות ללא הגבלה, לחיות, לעבוד וללמוד בספרד כאזרח מהשורה. הוא יכול להביא את בני משפחתו מקרבה ראשונה לספרד. ויזת הזהב תקפה ל-5 שנים וניתנת לחידוש ללא הגבלת זמן.


השינויים הצפויים בתוכנית ויזת הזהב בספרד (נכון לספטמבר 2023)

תוכנית ויזת הזהב בספרד זכתה לביקורת בעקבות העובדה שהפכה לדרך לזרים עשירים לעקוף את הלבנת ההון וכללי ההגירה ולעבור לספרד. עם זאת, ממשלת ספרד טוענת כי התוכנית מביאה יתרונות כלכליים למדינה, כמו יצירת מקומות עבודה וגירוי השקעות. למרות זאת, בעקבות הביקורת, ממשלת ספרד שוקלת כעת שינויים בתכנית ויזת הזהב, לרבות הגדלת סכום ההשקעה המינימלי והגבלת סוגי ההשקעות המתאימות. עם זאת, ההחלטה הסופית לגבי עתיד התוכנית טרם התקבלה.



השינויים ששוקלת לעשות ממשלת ספרד בזכות קבלת ויזת זהב לספרד:

  • הכפלת סכום ההשקעה המינימלי: סכום ההשקעה המינימלי הנוכחי עבור תוכנית ויזת הזהב הוא 500,000 אירו עבור נדל"ן ומיליון אירו עבור מניות. עם זאת, ממשלת ספרד שוקלת להכפיל את סכום ההשקעה המינימלי הן בנדל"ן והן במניות למיליון אירו. זהו אחד השינויים המשמעותיים ביותר שהממשלה שוקלת במסגרת הרגולציה המעודכנת לתכנית ויזת הזהב.

  • הגבלת אזורי השקעות הנדל"ן המזכה בוויזת הזהב. לדוגמה, הממשלה יכולה לאפשר רק השקעות בנדל"ן הממוקם באזורים מסוימים בספרד. ככל הנראה פחות באזורי הביקוש של ברצלונה ומדריד.

  • הגברת הבדיקה של מבקשי ויזת הזהב. זה יכול לכלול דרישה מהמועמדים לספק מידע נוסף על הרקע הפיננסי והעבר הפלילי שלהם. כלומר חפירה יותר מעמיקה על הרקע של המבקש וביצוע סלקציה עפ"י היבטים נוספים שאינם רק השקעה.

  • דרישה ממשקיעים לחיות בספרד לפרק זמן מסוים: כלומר, לדרוש ממי שהשקיע וקיבל ויזת זהב לעבור ולגור בספרד לתקופות מינמליות שיוגדרו מראש.

ממשלת ספרד צפויה לקבל החלטה לגבי עתידה של תוכנית ויזת הזהב בחודשים הקרובים. אנחנו נמשיך ונעדכן.




bottom of page