top of page
Computer with Graph

למרות הירידה בכמות התיירים, עיריית ברצלונה ממשיכה להקשות על השכרת דירות לתיירות

נראה כי עיריית ברצלונה נחושה לחסל כל הכנסה פרטית מתיירות. איך? למה? ועד מתי זה אמור להימשך? כל התשובות בהמשך הכתבה.


השכרות חדרים לתיירים בברצלונה אוגוסט 2020
השקעה בדירת תיירות בברצלונה

עיריית ברצלונה החלה להילחם בשוק ההשכרות הפרטי הלא חוקי - אוגוסט 2020


בשבוע שעבר, השכרת חדרים פנויים לתיירים בספרד הפכה לדבר לא חוקי בברצלונה. החוק החדש מתייחס כמובן לחדרים בבתים פרטיים של אזרחי ספרד, המפורסמים בפלטפורמת כדוגמת Airbnb, ולא למקומות לינה המיועדים לתיירים מראש כגון מלונות, הוסטלים, אכסניות וכו'.


עפ"י דיווחים מהעיתונות הספרדית, עולה כי פקידי העירייה בברצלונה ניצלו את "השטחים האפורים" בחוקים האזוריים על מנת להחיל את האיסור הזה, לפחות עד לזמן שאותם "שטחים אפורים" יובהרו ואיתם גם החוקים יתחדדו.


התיירים לא באים בגלל הקורונה, העירייה מזהה הזדמנות וקופצת עליה

למרות הירידה בתיירות בעקבות מגיפת הקורונה הכריזו בעירייה על ההחלטה להשהות כל פעילות של השכרה במגזר הפרטי וכמו כן, גם את תהליכי מתן האישורים לאותם משכירים פוטנציאלים. זאת מתוך כוונה להילחם בתופעות בעייתיות שעשו לאותם פקידים הרבה כאבי ראש, כגון בעלי נכסים שחילקו את הדירה שברשותם והשכירו אותה באופן בלתי חוקי, בעוד שאחרים השתמשו בחדרים הפרטיים שלהם בבית לשם השכרה, דבר שסיפק להם הכנסה נחוצה מהצד בתקופות קשות.


רק "השעיית רישיונות"?

ג'נט סאנז, הפוליטיקאית המקומית, האחראית על תכנון ערים, כולל רישיונות תיירים, אמרה לעיתונות שמדובר רק ב"השעיית רישיונות", אף על פי שלפי דיווחי העיתונות המקומית, שכירת חדר אינה דורשת רישיון כשלעצמה. עוד הודיעה סאנז, כי אישורי תכנון עבודות עבור דירות בעלות ייעוד פוטנציאלי לשיתוף חדרים או חלוקתם, יושהו גם כן.


נועד לתת זמן לפיתוח רגולציות חדשות

יש כאלה שניצלו את תקופת הקורונה לסידור ארון הבגדים, לניקוי ארונות המטבח או אפילו למעברי דירה. ברשויות בברצלונה החליטו שבא להם לעשות מיני סדר פסח בכל הקשור לשוק ההשכרות הפרטיות. סאנז קראה לממשלה האזורית, "The Generalitat", לשנות את גזרותיה על חלוקת חדרים, אשר אותן תיארה כ"נעשה לפי הזמנה עבור פלטפורמות דיגיטליות כמו Airbnb." נראה כי אדה קולאו (ראש עיריית ברצלונה) וצוותה, רוצים שליטה מלאה עד הפרטים הקטנים של מה מותר ומה אסור בכל הקשור בשיתוף חדרים, כך מדווחת העיתונות המקומית.


הברצלונאים מביעים תמיכה

סקר מקוון שערך העיתון היומי La Vanguardia המקומי, חשף כי 72% מהקוראים היו בעד שהעיר תנקוט "קו קשה" נגד השכרה תיירותית לא חוקית, ולכן מועצת העיר הנוכחית עשויה בהחלט לקבל תמיכה פופולרית בנושא זה.

bottom of page