top of page
Computer with Graph

נדל"ן בברצלונה – הזדמנויות בשוק עם סימני שאלה


זה היה אחד החודשים המעניינים ביותר בשוק הנדל"ן בברצלונה

זה לא שבארץ משעמם פוליטית, ועדיין, בשבועות האחרונים אלפי ישראלים עקבו באופן צמוד אחר ההתפתחויות הפוליטיות על אדמת ספרד. מאות ישראלים נכנסו בשנים האחרונות להשקעות נדל"ן בברצלונה. איך השפיעו עליהם המהלך הכושל של הקטאלונים לקבלת לעצמאות.

באיחוד האירופאי ברור לכולם כי לשאיפות העצמאות של קאטלוניה ישנה השפעה לא רק על ספרד אלא על כל שאר מדינות אירופה. ספרד ומדינות האיחוד לא יכולות להרשות לעצמן סדק באחדות ולכן כולם כיד אחת גרמו לקטלוניה להבין שהם לא יקבלו עצמאות.

תושבי ברצלונה, המכונים כיום "הרוב השקט", גילו להפתעתם שבזמן שהם השקיעו את זמנם בסיסטאה ובכדורגל מישהו הוביל להם ״מתחת לאף״ מהלך פוליטי קצת יותר משמעותי מהסופר קלאסיקו. בשורה התחתונה, נולדה סיטואציה פוליטת שהמאפיין העיקרי שלה , כמו מצבים פוליטים מורכבים אחרים, הוא סימני שאלה. לא סימני שאלה קטנים העוסקים באיזו מנה לבחור לארוחת צהריים, אלא סימני שאלה גדולים ובעלי פוטנציאל השפעה על כל אירופה.

מה עושים רוב משקיעי הנדל"ן בשוק של אי ודאות?

השאלה הגדולה היא מה עושים משקיעים כשהמצב איננו רגיל. האם משקיעי נדל"ן יכולים לנצל את הסיטואציה הזו. הרי בשנים האחרונות השוק רותח, כולם רוצים לקנות, עסקאות נסגרות יום יום והשוק אופטימי. אבל פתאום. נופל דבר בצורת סימן שאלה.

הסימן שאלה הזה גורם לרוב המשקיעים לקפוא. רק אתמול הודיעו לנו זוג משקיעים שהם רוצים לבטל עסקה בגלל חוסר הוודאות והם לא היחידים. מה עושים עם הסיטואציה הזו, זו שאלה גדולה ואינדיבדואליות, אבל תנו לי לספר לכם מה אנחנו בחרנו לעשות.

חברה אתם משוגעים?

לפני כחודש, ביום שלאחר משאל העם שתמך בעצמאות קטלוניה עשינו פעולה פשוטה והודענו לכל הברוקרים, העו"ד, הרו"ח, האדריכלים והשמאים שאנחנו קונים כל עסקה שמאחוריה עומד מוכר לחוץ. זו הייתה ההגדרה שלנו, התנאי היחידי לעסקה היה שהמוכר לחוץ. כל השאר זה בונוס.

התגובות לא איחרו לבוא. השמועה נפוצה ותוך זמן קצר התחילו לצוץ עסקאות מעניינות. המאפיין של כל העסקאות שהגיעו אלינו היו מוכרי נכסים שעמדו בפני התחייבויות אחרות (לרוב משפרי דיור) שהיו חייבים לעמוד אל מול התחייבויות קודמות ולא יכלו להמתין ששוק הנדל"ן למכירה בברצלונה יחזור לקדמותו.

עסקה אחת ביום

כך יצא שברגע שהשוק "התיישב על הגדר" אנחנו קפצנו מעליה והתחלנו לאסוף עסקאות. המאפיין היחיד של עסקאות שהסכמנו להכנס אליו הוא "מוכרים לחוצים". עניין אותנו להתקרב רק לעסקאות שחייבות כסף מהיר בתמורה למחיר. עסקאות שנתקעו בגלל המצב הפוליטי. עסקאות בהן מוכרים מעוניינים למכור מהר ולחוצים בגלל התחיבויות אחרות. זו הייתה ההזדמנות שלנו להוריד את המחיר באופן משמעותי ולנצל את הסיטואציה.

הזדמנות שלא מתאימה לכל אחד

אומנם סימני השאלה באויר היא הזדמנות אבל ההזדמנות גם משקפת סיכון. אני אישית אומר לא אחת למשקיעים שלנו, חברה, תשואה משקפת סיכון. כשאנחנו רוכשים דירה בברצלונה ב-20% מתחת למחיר השוק אנחנו לוקחים סיכון המהווה את ההזדמנות. אבל מצד שני, אלמנט ההלחצה של התקשורת איננו בהכרח משקף את המציאות.

כשרוכשים דירה בפריים לוקיישן במרכז העיר הסיכוי להפסיד הוא קטן. מדובר על אזורים שגרו בהם לפני 300 שנה וימשיכו לגור בהם לפחות ב 300 השנים הבאות.

גם אתם מוזמנים להרשם לניוזלטר שלנו ולהשאר מעודכנים.

bottom of page