top of page
Computer with Graph

האזורים המועדפים בקרב משקיעים לקניית בית בספרד


ברצלונה- מושכת משקיעים רבים

רבים מאילו המחפשים השקעות נדלן בחו"ל בוחנים מגמות בינוניות-ארוכות טווח לפני שמחליטים האם היעד מתאים לסגנון ההשקעה שלהם. ספרד של השנתיים האחרונות מהווה יעד השקעה בולט ואטרקטיבי במיוחד נוכח הסיטואציה אליה נקלעה המדינה לאחר שנים של משבר. חשוב לזכור, עם זאת, שספרד, כמו כל מדינה אחרת, איננה מקשה אחת – לא מבחינת מאפיינים כלכליים ולא מבחינת כדאיות להשקעה בנדל"ן. ישנם מספר ערים ואזורי השקעה שנחשבים למועדפים במיוחד בקרב המתעניינים ברכישה של בתים למכירה בספרד.

אם כן, מהם האזורים המועדפים לרכישת נדלן בספרד? היעד המועדף להשקעות נדלן הוא ברצלונה ובעיקר אמורים הדברים ברכישת דירה בברצלונה, אשר אהובה מאוד על המשקיע הישראלי. האזור השני הוא סביבת עיר הבירה מדריד והעיר מדריד עצמה. האזור השלישי הוא חבל אנדלוסיה, קהילה אוטונומית בספרד אשר בירתה היא העיר סביליה. ההצלחה של משקיעים באזורים הללו ליהנות מתשואות יפות ובעיקר ממחירים נמוכים מאוד ועליית ערך, גם ביחס לערים מרכזיות באירופה, הביאה בשנתיים החולפות לספרד משקיעים זרים רבים מרחבי העולם, כל זאת, לצד רוכשים שמחשפים הזדמנות לרכישת בית נופש במחיר נוח במיוחד.

מחקר השוואתי משנת 2013 (שנה של תפנית בכלכלה ובנדל"ן בספרד) מגלה שהתשואה שניתן היה להשיג באותה עת עמדה על 4.1 אחוזים. מאז, ציפיות המשקיעים לגבי השקעה בעיר זו הפכו לחיוביות עוד יותר וכך גם רואים זאת מומחי נדל"ן מקומיים.

ברצלונה, בירת קטלוניה הבלתי מעורערת, היא גם העיר המיושבת ביותר של חבל ארץ זה. העיר נהנית ממוסדות תרבות, פיננסיים, תיירות, בנקאות, היי-טק ומסחר. מדובר בעיר רחבת ידיים, השוכנת על חוף הים ונהנית מנמל משגשג וכן מפריחה תיירותית שמספקת לה עוצמה כלכלית ניכרת. עשרת הרובעים בברצלונה הינם בעלי מאפיינים שונים וייחודיים, בחלקם קיימת תנופת פיתוח מואצת ובאחרים נעשים מאמצים לשימור, ייצוב ושיפור אזורי המגורים של האוכלוסייה בחלקים היותר עתיקים.

מחירי השכירות בברצלונה שומרים על יציבות ראויה לציון, כאשר בעת האחרונה המחירים אף עולים במידת מה, בעיקר האיזורי הפריים של העיר, שם עליית המחירים מובהקת. בשל העובדה שהמחירים עדיין גבוהים עבור לא מעט מבני העיר לצורך רכישת נכס, הביקוש לנכס בשכירות מבטיח תשואה יחסית יפה מאוד לבעלי הנכסים.

בית במדריד

לצד ברצלונה, גם מדריד מהווה מקום מצוין לצורך רכישה של בית בספרד. מדריד, בירת ספרד ואחת הערים המאוכלסות ביותר במדינה היא גם המרכז השלטוני והכלכלי. למרות שהיא פחות נוצצת ביחס לברצלונה, היא גורם מוביל בפעילות הכלכלית, במוסדות פיננסיים, מוסדות תרבות וחינוך. בעיני רבים, מדריד היא המקום הנכון להתגורר בו, בעוד שברצלונה היא המקום הנכון לבלות בו.

חשוב לשים לב, כאשר משווים נתוני נדלן למכירה בברצלונה לעומת נתונים דומים במדריד,שתי הערים הללו בהחלט אטרקטיביות למשקיעים. התשואה הממוצעת למשקיעים במדריד, כפי שנרשמה בשנת 2013, שנת המפנה, עמדה על 4.2 אחוז. לעומת ברצלונה, הנכסים במדריד היו ונותרו יקרים יותר בדרך כלל, כאשר משווים את האזורים המבוקשים יותר אלה לצד אלה. יש לציין שמחירי הקרקעות במדריד גבוהים יותר בעשרה עד שלושים אחוזים ביחס לברצלונה.

בית באנדלוסיה

מי שמתעניין ברכישת בית בספרד, יכול לבחון במקביל גם אפשרויות נוספות כגון סיביליה שבחבל אנדלוסיה. עיר זו, בדומה לערים מרכזיות אחרות בספרד, נחשבת אטרקטיבית בשל שילוב של כלכלה משתפרת ביחד עם מחירי נדל"ן שנותרו עדיין נמוכים (ביחס למחירים שהיו מקובלים לפני כעשור). גם בגרנדה ניתן למצוא מציאות טובות למדי, כך סבורים מומחי נדל"ן ושמאים וגם נתוני הבנקים למשכנתאות תומכים בכך וכן הערים ולנסיה ומיורקה הפכו מעניינות מאוד בתקופה האחרונה.

בכל האזורים הנחשבים שצויינו, ביניהם – ברצלונה, מדריד, המרכזים האורבניים באנדלוסיה, התשואות על הנכסים גבוהות ביחס לתשואות הכללית בשוק הנדל"ן בספרד. לפני ביצוע הרכישה מומלץ לקבל נתונים נוספים מגורמים המתמחים בשוק הנדל"ן בספרד, שכן בכל עיר גדולה ישנה חלוקת משנה לאזורים ורבעים אשר לכל אחד מהם אופי משלו כאמור.

bottom of page