top of page
Computer with Graph

שיפוץ דירה בברצלונה

סקירה ודגשים חשובים

כחלק מהשירות אותו אנו מציעים ללקוחותינו, אנו מספקים ליווי בכל תהליך השיפוץ. בכתבה קצרה שהכנו אנו סוקרים את תחום השיפוצים בברצלונה באופן כללי ומעלים דגשים אליהם כדאי לשים לב כאשר ניגשים לשיפוץ נכס.

מצבה החברתי והכלכלי של ברצלונה הופך אותה לאטרקטיבית למדי עבור משקיעי נדל"ן מרחבי העולם אשר מחפשים עליית מחירים וביקושים גבוהים. מלבד השאלה באיזה רובעים בברצלונה מומלץ לרכוש דירה (ויש בהחלט רבעים שנחשבים אטרקטיביים יותר וכאלו שפחות, כמו בכל עיר) עולה השאלה מהו מצב הנכס. חלק ניכר מהמשקיעים הקונים דירה בעיר רוכשים נכס במבנה ישן, לעיתים אפילו כמעט עתיק. למבנים אלה ולדירות ישנות יש קסם ואפילו דרישה מצד שוכרים וקונים שכן מכילים אלמנטים קלאסיים האופייניים לעיר ברצלונה וכידוע, ברצלונה הינה אחת הערים המעניינות והמיוחדות מבחינה אדריכלית (מי לא מכיר את מבניו המפורסמים של האדריכל גאודי?!?)- סטודנטים רבים מרחבי העולם מגיעים לאוניברסיטה המקומית ללמוד את המקצוע ותיירים חובבי בנייה ואומנות פוקדים את העיר בחיפוש אחר מבנים יוצאי דופן. בנוסף, לעתים קרובות נמצא את הנכסים העתיקים באזורי הפריים של העיר, עובדה הבאה לידי ביטוי במחירי ובפוטנציאל הטמון בנכס מסוים. ואולם, על מנת למנוע בעיות עתידיות ובכדי להשביח את הדירה ובכך לנצל את פוטנציאל ההשקעה ככל שניתן, לעתים עולה הצורך בשיפוץ הנכס.

חשוב להבין כי אחת הסיבות להיותה של ברצלונה יעד כה אטרקטיבי להשקעה כיום טמונה בפוטנציאל ההשבחה ובשיפוץ הנכס. מקומיים אשר נקלעו למצוקה בעקבות המשבר הכלכלי שפקד את המדינה בשנים האחרונות נאלצים להיפטר מנכסיהם ואין בידם היכולת הכלכלית או הזמן להתעסק בשיפוצו של הנכס ומכאן ההזדמנות לעסקאות "פליפ" קצרות עו לטווח ארוך יותר. שיפוץ נכון יכול להגדיל את פוטנציאל ההשקה באופן משמעותי. זה הרגע רכשתם דירה באזור הנחשב של סגראדה פמיליה? עומדים לרכוש דירה בעיר העתיקה או בשכונת גראסייה היפיפייה? גם לכם בוודאי חשוב לדעת איך לגשת לשיפוץ ואין לעבור אותו בהצלחה.

בחינת מצב הנכס

משקיע רציני שמחפש נדל"ן למכירה בברצלונה לעולם לא יעשה זאת בלי שלמד והכין שיעורי בית. מלבד בחינת ההבדלים בין רבעי העיר השונים ומלבד בירורים לגבי עלויות רכישה ואפשרויות מימון, חשוב מאוד להיות ערים למצב הנכס. רמת התחזוקה הנוכחית של הדירה שעומדים לרכוש, התשתיות וכל היתר צריכים להיבדק כדי שניתן יהיה לבצע שיפוץ מתאים. בנוסף, ברור שהעלויות שיהיה צורך להשקיע בשיפוץ צריכים להתבטא גם במחיר המבוקש של הנכס. אין שום טעם לרכוש דירה בנכס שדורש שיפוץ מאוד רציני ומקיף כאשר בבניין הסמוך ישנה דירה דומה שיכולה להיות ראויה למגורים ולהשכרה בתשואה יפה לאחר שיפוץ קל, קוסמטי בלבד. אין צורך להשקיע בשיפוץ לצורך השיפוץ עצמו, אלא אך ורק אם רואים פוטנציאל הגלום בנכס ובשיפוצו. חשוב לזכור כי מדובר בהשקעה (במידה ואכן מדובר בהשקעה ולא לצרכי שימוש עצמי/דירת נופש) ולכן נחפש לעשות את השיפוץ המשתלם והכדאי ביותר וכזה שיוכל להכניס לנו את השכירות הגבוהה ביותר או לחילופין יאפשר לנו לבצע את ה"אפסייד" (רכישה, שיפוץ ומכירה) המשמעותי ביותר.

שימור אפיונים קלאסיים ובחירת אנשי מקצוע

צעד חשוב בשלב שיפוץ דירה בברצלונה, מעבר להערכה של מצב הדירה, הערכת סוג השיפוץ הדרוש (קוסמטי, מקיף וכדומה) ובחירת אנשי המקצוע הנכונים שילוו את התהליך, טמון בשמירה על אפיונים קלאסיים (כפי שכבר צוין). השקעות נדלן בברצלונה כוללות לא פעם דירות ומבנים בעלי קווים ארכיטקטוניים קלאסיים ומרהיבים ואם ניתן לשמר אותם במהלך השיפוץ – מה טוב. כאשר מתקשרים עם אנשי מקצועי כגון אדריכל או מהנדס, כאשר מבקשים הערכת שמאי לצורך בדיקת עלויות השיפוץ, כדאי לבחון את הדברים בראי השימור, בפרט בשכונות וברובעים בברצלונה בהם הבניה הקלאסית הספרדית והקטלאנית באים בהם לידי ביטוי ביתר שאת.

דבר נוסף שיש להתחשב בו הוא שבברצלונה, ממש כמו בישראל, ניתן למצוא בעלי מקצוע ברמה מקצועית מגוונת. הדבר החשוב שיש לעמוד עליו הוא שביצוע השיפוץ יתבסס על תקן מקובל, על חומרים איכותיים ועל גימור טוב. רכישה של דירה בברצלונה במיקום טוב ביחד עם השיפוץ הנכון מהווים הוצאה שתביא להכנסה מניבה ולפוטנציאל מכירה בסכום אטרקטיבי ביום מן הימים. שיפוץ שנעשה כלאחר יד עשוי לגרור צורך בביצוע תיקונים לא נוחים ויקרים יותר בהמשך (לאחר אכלוס הדירה) ולעתים גם לסיבוכים מיותרים עם הרשויות. איש מקצוע מיומן מקצועי הבקיא עם דיני המקום, חוקי התכנון והבנייה המקומיים והעבודה השוטפת עם הרשיויות יוכל למנוע מאינו טעויות אשר נתחרט עליהם בהמשך וכמובן לחסוך עלויות וזמן יקר. לצורך הדוגמא, חובה להכיר כי במידה ומעוניינים לבצע השבחת נכס הכוללת שינויים פנימיים כגון הזזת קירות ישנו צורך באישור הנקרא - Licencia de Obra Mayor אותו האדריכל המלווה ידע להוציא לנו, במידה ואכן דבר כזה יאושר מבחינה קונסטרטקטיבית בוודעת הבנייה הרלוונטית.

One Stop Shop - שירותי ליווי מלאים

יש כמה סוגים של משקיעים המבצעים השקעות נדל"ן בספרד. ככלל, ניתן לחלק את המשקיעים למשקיעים מקומיים ולמשקיעים זרים. עבור משקיעים מקומיים, ניתן בהחלט לבצע שיפוץ של דירה תוך התקשרות פרטנית עם בעלי המקצוע השונים. קבלן, מעצב פנים, שמאי, מהנדס וכן הלאה, אפשר למצוא אחד אחרי השני על סמך היכרות אישית או על סמך המלצות וטיפים הזמינים למשקיעים מקומיים.

באופן שונה, כאשר מדובר במשקיעים זרים, גם ישראליים אבל גם כאלה שמגיעים מהאיחוד האירופי, מצרפת, בריטניה, רוסיה וממקומות נוספים, יש אופציה נוחה ולרוב מועדפת – התקשרות עם חברה המספקת שירותי ליווי מלאים הכוללים איתור נכסים, ייעוץ נדל"ן, שיפוץ כולל, ניהול הנכס וכן הלאה (One stop shop). חברה מסוג זה בעלת כוח מיקוח אל מול אנשים המקצוע והכרות מעמיקה עם המקובל בשוק המקומי ובכך יכולה להגיע לתעריפים ולוחות זמנים נוחים.


bottom of page