top of page
Computer with Graph

מחאת הדיור בשוק השכירות של ברצלונה - האם בקרוב נראה אוהלים על הרמבלס?


שוק ההשכרה של הדירות בברצלונה מגיע לרמות רתיחה חדשות, הביקושים הגבוהים בעיר גורמים לבעלי הדירות לבחון את הגבולות על חשבון הדיירים.

תקציר כתבה אשר פורסמה בעיתון האינטרנט Eldiario.es -בספרדית:

"עמדתי לחדש את חוזה השכירות ונתבשרתי כי גובה שכר הדירה הועלה ב% 75!"

מזה 3 שנים מתגורר בחור בשם פאו אל מול שוק סנטה קטרינה בעיר העתיקה של ברצלונה ברובע אל בורן. בדירת חדר של 40 מ"ר לא משופצת עם רצפה סדוקה ולחה ומשלם 400 יורו. הוא האמין שהשכ"ד הזעום שהוא משלם הוא פיצוי על הדירה המוזנחת וחי עם העובדה הזו בשלום.

זה לא עזר לו להימנע מלקבל הודעה מחברת הניהול של הנכס שהיא מעלה את שכר הדירה שלו, החל מנובמבר הקרוב לכדי 700 יורו! כן, עלייה של 75% !

בשנתיים האחרונות, העלאות מחיר של 25% ו-30% בשכר הדירה הם דבר שבשגרה. אבל עליות קציוניות מסוג זה מעוררות כעס בקרב שוכרי הדירות הקוראים לממשלה להתערב באופן אקטיבי בהגנה עליהם.

 

אומנם המששלה כן פועלת בשנים האחרונות לשמירה על השוכרים. הראשון שבהם הינו הגנת הדייר בפני עליית השכירות למשך 3 שנים מיום חתימת החוזה. במהלך 3 השנים נקבע כי עליית השכירות תהיה צמודה למדד ולא מעבר לכך.

צעד נוסף שהממשלה עושה הינו בפן המיסוי.

חוקי המס קובעים כי חברות אשר יגדילו את היצע הנכסים המושכרים בעיר, יחזיקו ביותר מ-8 נכסים לשכירות, יזכו בהנחה מרחיקת לכת בגובה 95% במס החברות.

bottom of page