top of page
Computer with Graph

בקרוב אצלנו? הסוד של הספרדים להקמת ממשלה אחרי 4 מערכות בחירות

פדרו סאנצ'ס מצליח אחרי ניסיונות רבים להקים ממשלה בספרד, אבל לא הכל הלך לו חלק. מי המפלגה הקטנה שניצלה את חוסר האונים שלו, כדי לקדם את האינטרסים האישיים של קהל הבוחרים שלה ואיך כל זה קשור למחאה הקטאלנית? כל הפרטים, בהמשך הכתבה.


השקעת נדלן בספרד לאור הבחירות

סאנצ'ס ואיגלסיאס מפזרים חיוכים

ב- ERC הקטאלנית, מזהים הזדמנות וקופצים עליה


פדרו סאנצ'ס, צלח גם את הבחירות שנערכו בתחילת נובמבר 2019. חודשיים אחרי – הוא כבר בדרך להקים את הממשלה הראשונה מזה תקופה עם קואלציה דמוקרטית. אין ספק שסאנצ'ס עבד קשה כדי להגיע לרגע הזה – בין היתר, נאלץ להוריד מעט מכבודו ולחתום על הסכם עם המפלגה ERC המייצגת את הקטלונים, אותה מפלגה שהבינה שזמן הבחירות הוא בעצם שעת הכושר שלה והצליחה להעלות את נושא העצמאות הקטלונית לסדר היום. הישג חסר תקדים מבחינתם, כיוון שהפעם, העניין מעוגן בסוג של פלטפורמה חוקית.

להזכירכם, ERC הפילה את התקציבים של סאנצ'ס ולמעשה ע"י כך הכריחה אותו להכריז על בחירות כלליות ל-28 באפריל. מאז, היה צורך לחזור על הבחירות ב-10 בנובמבר, בשל חוסר יכולתם של ה-PSOE ו-PODEMOS להקים קואליציה דומה לזו שעלתה לאחרונה.


גבריאל רופייאן, חבר המפלגה הקטאלנית ERC


המפלגות הימניות משיבות מלחמה


בימים האחרונים, ניסו קולות מהימין לדבר אל ליבם של צירים סוציאליסטים, בכדי למנוע את לידתה של הממשלה המתקדמת החדשה התומכת בעצמאות הקטלונית, אך בסופו של דבר, זה לא עלה בידיהם. כעת, הם תוקפים את סאנצ'ס וטוענים כי הרכב הממשלה הרדיקאלית שלו, יוביל את ספרד למקומות לא טובים. בין אנשי ההרכב, פאבלו איגלסיאס מ-PODEMOS שעתיד לרשת את תפקיד סגן הנשיא לעניינים חברתיים והיה דמות בולטת במיוחד בבחירות האחרונות.


כל סוף הוא התחלה


למעשה, עם מינויו הרשמי של סאנצ'ס לנשיא, ספרד סוגרת שלב מאוד לא יציב של עשרה חודשים, בהם הייתה מצויה בבחירות חוזרות ונשנות ובעיצומה של המחאה הקטלונית. כל זה לא היה קורה, לולא הימנעותם של ERC ומפלגה קטנה נוספת, בהצבעת בית הנבחרים שנערכה ב-7.1.20. סאנצ'ס ידע מה הוא עושה. כיאה לכל פוליטיקאי טוב, קודם דואג שייבחרו בו ואח"כ ידאג לכל השאר. כעת, נותר לקטלונים לקוות שהמגמה לנכונות הממשלה לעריכת משא ומתן עימם תימשך ושלבסוף, מי יודע, אולי גם תניב פירות.


bottom of page