top of page
Computer with Graph

בחירות נובמבר 2019 בספרד והשפעתן על משקיעי הנדל"ן


לאחר חשיפת תוצאות הבחירות בספרד, בפעם הרביעית (כן כן, לא רק אצלנו אוהבים בחירות...) ספרד בדרך להקמת ממשלת שמאל. כרגע נראה כי אין צפי לשינויים רדיקלים שעשויים להטריד את משקיעי הנדל"ן הספרדיים והזרים המעוניינים בראש ובראשונה ביציבות פוליטית.


PSOE פדרו סאנצ'ס, ספרד, ראש מפלגת

בנובמבר 2019 אזרחי ספרד הלכו לקלפיות בפעם הרביעית בתוך ארבע שנים.

מספירת הקולות עלה כי המפלגה הסוציאליסטית (PSOE) זכתה למספר המושבים הגבוה ביותר-120, לעומת 88 בלבד למפלגה הפופולרית, אך מספר זה אינו מבטיח לה רוב בפרלמנט. על תקן תגלית השנה עומדת מפלגת הימין הקיצוני Vox שהתחזקה מאוד וזינקה מ־24 חברי פרלמנט ל־52.

ממשלת ספרד הבאה ככל הנראה תהיה קואליציה של מפלגות שמאל. כל זאת לאור המצב הפוליטי בקטלוניה שליווה את מהלך הבחירות וימשיך ללוות את הממשלה החדשה.

תוך 48 שעות מהתוצאה הגיעו הסוציאליסטים (מפלגת PSOE), בראשות סאנצ'ס, להסכם חלוקת כוח עם מפלגת "PODEMOS" השמאלנית בהנהגתו של פאבלו איגלסיאס. כעת עליהם להביא חבורה של מפלגות אזוריות ולתפור יחד רוב פרלמנטרי כדי לחנוך את הממשלה החדשה.

הסוציאליסטים (PSOE) ו"PODEMOS" חתמו על הסכם עקרונות מעורפל למדי עבור ממשלתם הקואליציונית המורכבת מתשע נקודות הכוללות איחוד צמיחה ותעסוקה, מאבק בשחיתות, שמירה על הסביבה, קידום פמיניזם והבטחת הזכות לדיור.

השמאל הספרדי בעמדת כוח

מפלגת "PODEMOS" הגיחה מההתמרמרות שנגרמה בגלל המשבר הכלכלי בספרד ושערוריות השחיתות שהכתימו את מפלגת המרכז-שמאל PSEO והן את מפלגת המרכז-ימין PP, אחרי שכל הריקבון בפוליטיקה הספרדית נחשף.

ניאו-מרקסיסטים, כמו איגלסיאס, ניצלו את המצב לטובתם והפכו אותה לתנועה פוליטית כדי לאתגר את ה- PSOE בשמאל.

בהתחשב ברקע הקומוניסטי של איגלסיאס, בפוליטיקה המזרחית והתמיכה המוחצנת במשטרים האכזריים של קובה וונצואלה, הוא לא מעורר אמון רב מחוץ ל"PODEMOS". הצעותיו הכלכליות נראות בעיני רבים כאיום על הצמיחה והתעסוקה והוא מייצר לחץ בקרב בעלי עסקים ומשקיעים.

משקיעי הנדל"ן בספרד מקבלים סוף סוף את היציבות הפוליטית לה חיכו

מבחינת משקיעי הנדל"ן, הקמת הממשלה הינה הבשורה הטובה ביותר, זאת על אף כוחן המתחזק של המפלגות הסוציאליסטיות. רק ממשלה יציבה תאפשר לספרד להמשיך במגמת ההתחזקות הכלכלית, הגידול בתמ"ג והייצוא. כל אותם מדדים כלכליים חיוניים לכלכלת ספרד וכמו כן, משפיעים באופן ישיר על מחירי הנדל"ן ועל שוק ההשכרה בספרד.

bottom of page