top of page
Computer with Graph

הנדל"ן בספרד 2018- הסחורה האטרקטיבית בשוק!


הנדל"ן בספרד עובר לקדמת הבמה ונחשב בעיני מומחי כלכלה כסחורה האטרקטיבית ביותר בשוק .

ההשקעות בנדל"ן עסקי: בקניונים, במשרדים ובמחסני לוגיסטיקה צפויות להגיע השנה למספרים הגבוהים ביותר מאז 2007, המועד בו התפוצצה בועת הנדל"ן בספרד.

להלן נתונים ותחזיות על שנת 2018 בשוק הנדל"ן הספרדי של מספר פירמות מובילות בשוק הנדל"ן האירופי :

רק במהלך 2012, כשהגיעה חבילת החילוץ לבנקים התחילו לחזור הטלפונים, כך הצהיר דירקטור בכיר בחברת ייעוץ הנדל"ן . הוא מסביר כי כמות המשקיעים כיום היא פועל יוצא של אפקט הדומינו, שהתחיל בחבילת הסיוע שקיבלו הבנקים ,אשר אפשרה להם להוריד משמעותית את מחירי

.נכסים שבידיהם ולעודד את הביקוש מצד המשקיעים

שוק הנדל"ן הספרדי השתפר פלאים מאז 2008 , כשהמשקיעים חוו קושי רב במכירת נכסיהם. ההתאוששות החלה לפני ארבע שנים לאחר שהבנקים קיבלו חבילת סיוע של 41 מיליארד יורו (49 מיליארד דולר) ויצרו מקצה שיפורים בהינתן הנחות אטרקטיביות ביותר לגופים מוסדיים ופרטיים אשר רכשו מהם כמויות גדולות ביותר של נכסים מעוקלים. מערכת הבנקאות בספרד זכתה וזוכה לשבחים רבים על צעדיה אלה, אשר תורמים רבות עד היום לתהליך ההבראה ולשיקומה של הכלכלה הספרדית.

שוק הנדל"ן בברצלונה ובמדריד, מרכז כמובן את מרבית התנועה בענף. קחו למשל את הבנק השני בגודלו בספרד, בנקו בילבאו, אשר מכר נכסים מעוקלים בשווי של כ 13 מיליארד יורו , לקרן הגידור קרברוס. ב-5 מיליארד יורו בלבד! באוגוסט קרן בלקסטון שילמה 5 מיליארד יורו עבור 51% מהנדל"ן שהיה ברשות בנקו פופולר, ששווים מוערך ב-30 מיליארד

יורו.

שתי העסקות האלו הן העסקאות הגדולות שנעשו השנה בשוק שעמד על היקף עסקאות של 48.2 מיליארד יורו ,יותר מכל העסקות שנערכו בארבע השנים האחרונות ! כך על פי נתוני חברת הייעוץ אוורקור פרטנרס.

2018 צפויה להיות שנה מצוינת להשקעות במגזר הנכסים המסחרי בספרד כפי שהייתה 2017, על פי האנליסטים של חברת הנדל"ן הגלובאלית סאבילס .

השיפור במצב הכלכלי מסייע לעסקאות, כשהתחזיות הן כי ספרד תצמח בקצב של 2.5% ב-2018. נתונים יפים ביותר, אשר מדינות מובילות בגוש היורו לא מגיעות אליהם.

לואיס אספדס, ראש מחלקת שוקי הון בסאבילס מדריד:

על פי הנתונים האבטלה בספרד נמצאת ברמה הנמוכה מזה 9 שנים ובכוונת ממשלת ספרד לפתוח עוד כ20 מיליון משרות עד 2020 . נתון זה מעלה את הביטחון בקרב המגזר העסקי ,עובדה המשפיעה באופן חיובי על שוק מחירי השכירות בסגמנט הנדל"ן המסחרי ובנוסף מייצרת אפקט חיובי גם על הרגלי הקנייה של הצרכניים.

ההשקעות בנדל"ן מסחרי בספרד צפויות להסתכם ב-8.9 מיליארד יורו עד סוף השנה, לפי תחזיות החברה, לעומת 1.9 מיליארד ב-2011, כשהמדינה הייתה בשיאו של המשבר, ו-10.8 מיליארד ב-2007. יותר משני שליש מן ההשקעות הגיעו ממשקיעים זרים, כאשר הנדל"ן המסחרי הוא הפופולרי

.ביותר, אחריהם ההשקעה בסגמנט המלונות ובסגמנט המשרדים

חברת מרלין פרופרטיז , הנחשבת לשחקן השלישי בגודלו בשוק ההשקעות בנדל"ן ביבשת, בדוח הסיכום שלה את שנת 2017 ,אומרת כי :הכלכלה

ספרדית עולה על פסי הצמיחה, הבנקים בריאים

המערכת המשפטית מזמינה פנים למשקיעים

ומחירי הנדל"ן עדיין זולים משמעותית משאר היעדים באירופה. באזורי ביקוש מחיר דירה בברצלונה רחוק שנות אור לעומת מחיר דירה בפריז , רומא או לונדון.

מקור בלומברג

bottom of page