top of page
Computer with Graph

הערים המומלצות ביותר להשקעת נדלן באירופה


ברצלונה- חלון ההזדמנויות מושך משקיעים בהמוניהם

כאשר חושבים על השקעת נדלן בחו"ל, אפשרות מצוינת היא להביט לעבר השקעת נדלן באירופה ובפרט – לערים מרכזיות. באירופה ניתן למצוא שפע של אפשרויות והזדמנויות שנובעות הן מהביקוש לשכירות והן משינויים דמוגרפיים רחבי היקף לצד תמורות כלכליות. עם זאת, יש לשים לב שאירופה איננה עשויה מקשה אחת וישנם ערים מומלצות יותר וכאילו שפחות. כמובן שהכל נמדד ביחס לתקופה הרלוונטית שכן השקעה שנחשבת אטרקטיבית היום, אינה בהכרח תהיה כזו גם מחר והתזמון משחק תפקיד חשוב. אם כך, מה עדיף נכון להיום – האם לרכוש דירה בברצלונה? ומה לגבי דירות בברלין? כדי לעשות קצת סדר ולהבין יותר על אפשרויות השקעה בולטות נסקור להלן את הערים המומלצות ביותר להשקעת נדלן באירופה.

זה הזמן של ברצלונה

אחת הערים המומלצות ביותר והמבוקשות ביותר בקרב משקיעים מנוסים המחפשים השקעות נדלן בחו"ל היא כמובן ברצלונה. מדוע זה כך? ראשית, בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד הנתונים הכלכליים של ספרד כולה משתפרים. כמובן שלספרד יש עוד הרבה לאן להשתפר מבחינה כלכלית ואחוז המובטלים עדיין גבוה (ירד מכ-27 אחוז לכ-20 אחוז) ואולם לאחר משבר עמוק אליו נקלעה המדינה בשנת 2008, בשנתיים האחרונות ולאחר רפורמות רבות וכואבות החלה ספרד לצאת מהמשבר מה שהביא למגמת התייצבות ועלייה במחירי הנדלן בספרד (בחלקן עדיין מורגשת ירידה), כאשר ניתן לראות שבברצלונה המגמה הזאת אפילו ברורה עוד יותר, בין השאר בשל המיקום האטרקטיבי של העיר, השוכנת לחוף היום התיכון ונהנית ממזג אוויר מצוין, חיי לילה תוססים, אתרים היסטוריים רבים, תרבות אדריכלית ענפה וכמובן קבוצת כדורגל מפוארת, מה שמביא לעיר גל עצום של תיירים (ספרד הנה המדינה השלישית המתוירת בעולם וברצלונה הנה העיר המתוירת ביותר בספרד, קרוב ל-8 מיליון תיירים בשנה). יש לזכור עוד כי מדובר בעיר מרכזית, בירת המחוז החזק בספרד, קטלוניה, שמרכזת פעילות עסקית ענפה וניתן למצוא בה אוכלוסייה איכותית, בחלק גדול מהמחוזות והרובעים בברצלונה.

היבט לא פחות חשוב – מלאי הנכסים והדירות ברחבי העיר הולך ומצטמצם והשטח לבנייה נוספת מוגבל בשל גבולותיה הטבעיים של העיר. משמעות הדבר היא שמשקיעי נדלן צפויים ליהנות לא רק מנכס מניב באיכות גבוהה אלא גם מעליה צפויה בשווי הנכס. העובדה שמדובר בעיר תוססת, עם תיירות נכנסת בקנה מידה נרחב מחזקת את כלכלת העיר ומספקת יציבות החשובה כל כך למשקיעי הנדלן. בעיני רבים ברצלונה של היום הינה אחת מהערים האטרקטיביות ביותר להשקעות שכן חוותה משבר ונפילת מחירים דרסטית וכיום נמצאת במגמה חיובית ולכן הפוטניצאל הוא גדול.

משקיעים בברלין

האם רק רכישת דירה בברצלונה נחשבת למומלצת? לצד ברצלונה שבספרד אסור לשכוח כמובן את ברלין שבגרמניה. ברלין היא אחת מהערים המומלצות להשקעת נדלן באירופה ויש לכך לא מעט סיבות. ראשית, המחייה. אין ישראלי שלא נחשף בשנים האחרונות לעובדת הוצאות המחייה הנמוכות בברלין, ואין מדובר רק במילקי, כמובן. מחירי המזון, הביגוד, ההשכלה – המחירים הנוחים מהווים מוקד משיכה לצעירים רבים, מהעילית של אירופה כולה. ומה מחפשים הצעירים הללו? דירות להשכרה כמובן. אז אומנם מחירי השכירות נחשבים יחסית לנמוכים (קיים פיקוח בנושא מה שמגביל את התשואה השוטפת), אבל כך גם העלויות של הנכסים. בנוסף, פרמטר חשוב הוא כלכלה חזקה, גרמניה הינה אחת הכלכלות היציבות באירופה. חשוב להבין כי אופי ההשקעה בברלין שונה מזה של ברצלונה שכן בברלין המחירים שוברי שיאים (לא ברור היכן יעצרו) בעוד בברצלונה המחיר היו גבוהים, התרסקו וכיום במגמת עלייה ולכן משקיעים רבים אותם מעניין הפרמטר של פוטנציאל משמעותי לרווח הון רואים בברצלונה כאטרקטיבית במיוחד.

בודפשט – הונגריה

מלבד השקעות נדלן בספרד (ברצלונה) וגרמניה (ברלין), עיר נוספת שנחשבת מומלצת להשקעה נמצאת בהונגריה והיא בודפשט, כמובן. מהן הסיבות המניעות משקיעי נדלן להביט לעבר בודפשט? יש כמה וכמה. ראשית, האוכלוסייה המקומית נחשבת למשכילה מאוד, אחוז דוברי האנגלית במקום גבוה מאוד וכוח העובדה מיומן (עלויות השכר, אגב, נמוכות בהרבה ביחס למדינות כמו בריטניה, צרפת, גרמניה). מחירי הנכסים נחשבים לנמוכים לעומת בירות מרכזיות אחרות של היבשת, והתשואה שניתן לקבל בהחלט מוצלחת. לכך יש להוסיף שהצמיחה בבודפשט בפרט ובהונגריה בכלל מראה סימנים יפים, בפרט מאז הצירוף לאיחוד האירופי.

ערים מומלצות נוספות

מלבד ברצלונה, ברלין, בודפשט, האם יש עוד ערים נוספות המומלצות למשקיעי נדלן? בהחלט. אך לפני שנצייןעוד כמה מהן ראוי להזהיר מפני השקעה חפוזה. לפני שמבצעים השקעה, חשוב לרדת לפרטים, לבחון גם הבדלים בין שכונות שונות, אזורים דינמיים, רבעים מועדפים. בין הערים המומלצות הנוספות, אם כן, ניתן למצוא למשל את סקופיה, בירת מקדוניה. גם אמסטרדם שבהולנד נחשבת לטובה להשקעה וכך גם טאלין שבאסטוניה וכן זאגרב, שבקרואטיה ודבלין שבאירלנד. כמובן שיש לבצע בידוק איכותי ומדוקדק לפני ביצוע כל השקעה, בטח כאשר מדובר בהשקעות נדלן בחו"ל.

bottom of page