top of page
Computer with Graph

איך בוחרים נכס נדל"ן מניב


רובע ברצלונטה- מהרובעים המבוקשים והאטרקטיביים בעיר ברצלונה

משקיעי נדלן כבר מבינים היטב שאפשרויות השקעה נבחנות לא רק בתחומיה של מדינה אחת. בעבר השקעות נדל"ן מעבר לים הייתה נחלתם של בעלי הון פרטיים וחברות בלבד שכן דרש קשרים ויכולות גלובליות על מנת לגשר על המרחק, אך כיום המצב שונה לחלוטין. בזכות מהפכת האינטרנט והגלובליזציה יותר ויותר משקיעים מרחבי העולם החלו לחפש אפשרויות השקעה בנכסים מניבים מסביב לעולם ולא מסתפקים במגרש הביתי שלהם בלבד, מתוך הבנה כי אחרת הם מוגבלים מבחינת הצע האפשרויות. גם הזדמנות לרכישת דירה בברצלונה מעוררת עניין רב בקרב משקיעים מכל העולם וביניהם, איך לא, המשקיעים הישראלים. גם אתם שמעתם על העניין שמעוררים נכסי נדלן למכירה בברצלונה? גם אתכם מעניין לדעת מה קורה עם שוק הנדל"ן בספרד? עוד לפני כן צריכה לעניין אתכם השאלה איך בוחרים נכס מניב באופן כללי ורק לאחר מכן, איך בוחרים נכס מניב בספרד בכלל ובאזורי הביקוש של ברצלונה בפרט.

ביקוש לדירות שכורות

לפני שמבצעים השקעות נדל"ן במדינה כזו או אחרת, יש לתת את הדעת על השאלה עד כמה מושך שוק הדירות להשכרה במדינה. במדינה שבה לא קיים ביקוש ניכר לדירות שכורות או כאשר ישנן הגבלות חוקיות רבות המוטלות על משכירי הדירות, העניין עבור משקיעים המחפשים תשואה חודשית קבועה ((Cash Flow יהיה קטן יחסית.

אם ניקח לדוגמא את האפשרות של ביצוע השקעות נדלן בברצלונה נראה שבמקום ישנו ביקוש קבוע לדירות שכורות. האפשרות של רכישת דירה עבור מקומיים לא תמיד קיימת וגם המוטיבציה לכך לא בהכרח גבוהה בעיקר בשל המשבר של 2008 כאשר המשבר הכלכלי שהכה במדינה לפני שנים מספר עדין מותיר את רישומו, למרות החזרה למסלול החיובי. החשש מרכישת דירות על ידי מקומיים והאפשרות ליהנות מתשואות יפות בשוטף וצפי לעליית ערך מהווים השלב הראשון בבחירה המדינה שבה ראוי להשקיע. כמו כן יש לבחון את מצבה הכלכלי של המדינה מבחינת נתוני מאקרו. לאחר מכן, יש לרדת לרזולוציה גבוהה יותר ולבחור את האזור הממוקד שבו מעדיפים לרכוש נכס מניב. חשוב להכיר כי ישנו שוני גדול בין השכונות השונות של ברצלונה, לעתים אפילו בין רחובות סמוכים ולכן חשוב להכיר את העיר בצורה טובה. כמו כן, יש להתייחס בכובד ראש לאופי האוכלוסייה בה בחרתם להשקיע. נשאף לרכוש דירה באזורים טובים של העיר, עם ריכוז גבוה של משפחות ממעמד הביניים ומעלה, אנשי עסקים הפוקדים את העיר לתקופות בינוניות וכן סטודנטים המחפשים קרבה למוסדות הלימוד ומוכנים לשלם על כך בהתאם.

תחבורה, פקקים ונגישות

מכיוון שנכסים מניבים מקובל לרכוש באזורים אורבניים מבוקשים והדבר ללא ספק בא לידי ביטוי גם בביצוע השקעות נדלן בספרד, קיים כלל נוסף שעל פיו יש לבחור את הנכס המניב. הכלל הוא בחירה של נכס המצוי באזור נגיש, עם פתרונות תחבורה. גם בערים גדולות בעולם יש בעיה של פקקים, ממש כמו בישראל, אבל מעבר לכך, השוכרים שמים דגש מיוחד על פתרונות של תחבורה אלטרנטיבית.

בכל השכונות הנחשבות של ברצלונה ניתן למצוא תחבורה ציבורית נגישה, קווי רכבת תחתית, מטרו, רכבת עילית. כל זאת, לצד פתרונות של צירי תחבורה לרכב הפרטי ולאופניים. לכן, בחירה של נכס מניב בין אם בארץ, בין אם בספרד ובין אם בכל מקום אחר, תתבסס על סקירת מפת התחבורה המקומית, מצב הפקקים והנגישות הכללית.

שכונות מתעוררות

חשבתם על קניית דירה בברצלונה או בכל מקום אחר? מיקוד חייב להינתן לשכונות ולאזורים הנחשבים לבעלי ביקוש גבוה ואוכלוסייה טובה אך לא רק, אלא גם לאזורים המתעוררים וכאלו שבמגמת התפתחות שכן מעבר לתשואה השוטפת יש את מרכיב עליית הערך אותו מחפשים משקיעי הנדלן בברצלונה. כפי ששכונת נווה צדק, למשל, היוותה מוקד משיכה למשקיעים שחיפשו פתרונות מעניינים להשקעה בארץ, כך קיימות שכונות מתעוררות במרכזים אורבניים שונים ברחבי העולם. בספרד, אחת המדינות שכלכלתן חווה שיפור משמעותי בימים אלה, ובפרט בברצלונה, ישנן שכונות מתעוררות שמהוות מוקד משיכה למשקיעים ויש לשים לב להבדלים בין הרובעים בברצלונה. אם ניקח את שכונת סאנט אנטוני, למשל, על השוק הפורח שלה עוברת תנופת פיתוח והתחזיות עבורה בהחלט מעודדות. כך גם בנוגע לרובע פובלה-סק ורובע ראבאל שבעיר בעתיקה. מציאת נכס להשקעה באזור זה תוכל להניב תשואה עודפת לאורך זמן וכן אפשרות עתידית לרווח הון יפה.

בחירה טובה ויעילה

אם נרצה לסכם כמה נקודות שיאפשרו בחירה טובה ויעילה של נכס מניב להשקעה בכלל ונדלן בברצלונה בפרט הרי הם להלן:

*אזור ובו יש ביקוש לדירות להשכרה (לעיתים גם למשרדים ונכסים מניבים אחרים).

*נכס במיקום מרכזי, עם קרבה ונגישות סביבתית בעזרת חיבור נכון לרשת התחבורה העירונית.

*מצב הנכס – לא חייבים לבחור נכס במצב מצוין. נכסים מוזלים שדורשים שיפוץ בהחלט יכולים להיות *בחירה נכונה ובעזרת השבחה נכונה הפוטנציאל אף גדל.

*שירותים מוניצפליים – בתי ספר, שירותי בריאות, שווקים, בתי קפה, מקומות בילוי – אזור שוקק חיים ייתן לנכס ערך מוסף וסחירות גבוהה.

bottom of page