top of page
Computer with Graph

מהם האתגרים המרכזיים בהשקעות נדלן בברצלונה?


מאז שנת 2008, שנת המשבר ברבות מכלכלות העולם לרבות זו הספרדית, רשמה כלכלת ספרד התאוששות מרשימה. באופן הנלווה להתאוששות זאת, לירידה באבטלה, לגידול בהוצאות הממשלה ולשיפור בייצוא, מתלווה גידול במספר משקיעי הנדלן בספרד בכלל ונדלן בברצלונה בפרט. משקיעים המחפשים נדלן למכירה בברצלונה כוללים כאלה הנחשבים למוסדיים לצד משקיעים פרטיים ומשקי בית המגיעים בחלקם הגדול מחוץ לספרד. אין לטעות, השקעה מסוג זה יכולה להיות טובה מאוד, אך בכדי לשפר את סיכויי ההצלחה של ההשקעה יש לעשות שיעורי בית והכנה נכונה, במטרה להתגבר על מספר אתגרים בדרך. אם כך, לאחר שהחלטתם כי ברצונכם לקנות דירה בברצלונה ,יעד ההשקעה המועדף עליכם ,יש להבין מה הם אותם האתגרים הכרוכים בהשקעה וכיצד מתגברים עליהם. בכתבה זו ריכזנו עבורכם מספר אתגרים מרכזיים ודרכי פתרון מומלצות.

בחירת השכונה הנכונה

ברצלונה מורכבת מעשרה מחוזות שונים, כאשר כל מחוז מורכב ממספר רבעים. לכל מחוז ולכל רובע אופי משלהם. חלק מהשכונות מאוכלסות במקומיים, בני מעמד הפועלים. אחרות בעלות אחוז גבוה של מהגרים וכמובן ישנן גם השכונות המבוססות על בעלי ההון. ישנן כאלה הנשענות על משרדים, מרכזיים מסחריים, מתחמים תיירותיים ועוד ועוד. על מנת להצליח עם השקעות נדלן בברצלונה יש בראש ובראשונה – לבחור את השכונה הנכונה להשקעה. בחירת השכונה הנכונה תגדיל את פוטנציאל ההשקעה הן מבחינת תשואה שוטפת והן מבחינת פוטנציאל לעליית ערך. בבחירת אזור ושכונה מתאימים יתבססו על נקודות כמו קרבה למטרו ולמערכת הרכבות, קרבה לפארקים וגנים, קרבה לשירותים קהילתיים ועוד. ישנם מספר אתרי אינטרנט המספקים מידע נרחב ומהם ניתן להוציא נתונים חשובים כגון מחיר מקובל באותו איזור, שכירות פוטנציאלית, קרבה לאזורי מפתח ועוד.

מלבד לימוד מאפייני השכונות והרובעים בברצלונה שהינם שונים האחד מהשני, חשוב לבחור את הנכסים המתאימים לרבות שיקולי תשואה. לא כל דירה ולא כל נכס יניבו את אותה התשואה. חשוב לבדוק נכון לכל רגע נתון מהי התשואה המקובלת ובעיקר מהו פוטנציאל עליית המחירים שכן זהו הפרמטר המרכזי כאשר אנו מדברים על השקעות נדלן בברצלונה, עיר אשר בה המחירים צנחו בכ-40% וכיום במגמת עלייה.

נושא חשוב נוסף הקושר בהשקעת נדלן בברצלונה הוא בחינת תחזיות – כדאי לבדוק היטב את התחזיות הן ברמת האזור שבו מתכננים לרכוש נכס והן ברמת הכלכלה המקומית. כיום, התחזיות הכלכליות בהחלט חיובית ויש גם לא מעט שכונות שעומדות בפני פיתוח והשקעה, שדרוג ומתיחת פנים. עוד אתגר חשוב נוסף הוא הבנת ההבדלים שבין חוקי המס בישראל לבין אלה שבספרד. יש מקום להתייעץ עם אנשי מקצוע בנושא זה למניעת כפל מס וכן לצורך הורדת חבות המס.

מימון הנכס

אתגר נוסף ובעל משקל שיש לקחת בחשבון עבור על משקיע המתעניין ברכישת נדלן בספרד הוא מימון הנכס. גם מי שיש ברשותו הון מספק למימון רכישת נכס בהחלט לא חייב להתבסס על הון עצמי בלבד. אפשר בהחלט לשלב בין הון עצמי לבין משכנתא שכן בנקים מקומיים מקדמים בברכה משקיעים זרים שרוכשים נכסים ומאפשרים למשקיעים מישראל הלוואה של כ-50% מעלות הנכס וכך, בהון עצמי של 100,000 יורו ניתן לרכוש דירה בלב ברצלונה ואף להשביחה בעזרת שיפוץ נכון. חשוב שכל אחד יבדוק היטב האם עבורו עדיף להתבסס על הון עצמי או שאולי שילוב עם הלוואה יתאים יותר, שאלה אשר תבחן באופן אינדיבידואלי וביחס לנכס הספציפי אותו נרצה לרכוש.

שיפוץ וניהול הנכס

עוד אתגר משמעתי שעומד בפני כל מי שבוחן את התועלת של השקעות נדלן בספרד הוא נושא השיפוץ ואחזקת הנכס. לא מעט נכסים המוצעים למכירה מצויים במצב טוב אולם גם לא חסרים אחרים כאלו המצריכים השקעה מסוימת בשיפוץ והשבחה. לא כדאי לשלול רכישת נכס הזקוק לשיפוץ במידה והמחיר המבוקש מתומחר בהתאם. בעזרת אנשי המקצוע הנכונים ניתן להשביח את הנכס ככה שפוטנציאל עליית הערך יגדל משמעותית. כמובן שמעבר לבחירת האדריכל הנכון (איש מפתח בשיפוצים בברצלונה) וצוות השיפוץ המתאים חובה להתקשר עם חברת ניהול נכסים אמינה ומקצועית אשר תדאג למציאת דייר, לתפעול השוטף של הנכסים וכמובן להעברת שכר הדירה החודשי מהשוכר ישירות לחשבון הבנק שלנו.

עבור משקיעים נבונים, קיימת אפשרות לא להתבסס רק על לימוד וקריאה של מידע למשקיעים. אפשרות טובה היא לפנות לחברות המספקות שירותים שונים למתעניינים ברכישה של נדל"ן בספרד ובברצלונה בפרט. חברות כאלה יכולות לשפוך אור על שאלות כבדות משקל וכן לסייע באיתור נכסים, באחזקה, שיפוץ, טיפול בנושאים משפטיים, מיסוי בספרד או בכל מקום אחר ועוד. צוות נדל"ן ספרד מציע שירותים אילו וליווי צמוד ואישי.

bottom of page