top of page
Computer with Graph

נדלן ספרד - תיירות קטלוניה צומחת


ע"פ כתבה שפורסמה בעיתון החדשות של קטלוניה (CNAׂׂ), תיירים בינלאומיים אשר ביקרו בקטלוניה בינואר האחרון הוציאו 713 מיליון אירו, מספר המייצג עלייה של כמעט 18% בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה. בספרד כולה, הוציאו תיירים בינלאומיים יותר מ- 3,712 מיליארד אירו, נתון אשר אמנם מייצג גידול של 3.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד אך נמוך בהרבה מזה של מחוז קטלוניה אשר תופץ תאוצה. ההוצאה הממוצעת סה"כ לאדם עמדה בינואר על 958 אירו, 1.3% יותר מאשר בחודש ינואר בשנה שעברה, בעוד ההוצאה היומית לכל תייר עמדה על 159 אירו, 16.7% יותר מאשר בינואר הקודם.

מדינות אירופה בעקבות רפורמות ספרד

הרפורמות של השנים האחרונות בשוק העבודה הספרדי הצליחו כל כך שכעת מדינות נוספות באירופה, בהן אחוז האבטלה גבוה, אינן עוד מטילות ספק בצורך לשנות את הרגולציה המקומית, אם ברצונן להקטין את אחוזי האבטלה במדינתם. ב- Wall Street Journal נכתב לאחרונה: "הרפורמות שהצילו את ספרד יכולות להציל את כלל אירופה".

קרן המטבע הבינלאומית והנציבות האירופית העלו פעם נוספת את תחזית הצמיחה עבור הכלכלה בספרד ובמקביל הורידו את תחזית הצמיחה בכלל גוש היורו, כאשר שני הגופים מאמינים כי הפערים נובעים מהשינויים הרגולטוריים בשוק העבודה הספרדי. הנציבות האירופית קדמה בברכה את ההתאוששות של השנים האחרונות ואת הרפורמות שנעשו אך יחד אם זאת מזהירים מפני הסכנה שבעצירה או האטה ביישומן.בדומה לספרד, מדינות נוספות כמו איטליה, בלגיה וצרפת מחפשות כעת לבצע רפורמות, משימה לא פשוטה. אומנם הרפורמות אותן הוביל ראש הממשלה, מריאנו ראחוי, הביאו לירידה באבטלה ולצמיחה מדהימה של 3.5%, מהמובילות באירופה בשנת 2015, אך כמו תמיד, כאשר מבצעים רפורמות משמעותיות יש מי שאינו מסכים איתן, עניין אשר בה לידי ביטוי בבחירות האחרונות ע"י חיזוק כוחה של המפלגה הסוציאליסטית וירידה בכוחו של ראחוי ומפלגת השמרנים.

כאשר אנו מתלבטים בנוגע ליעד השקעה ובחינת אופציה של רכישת דירה בספרד ובפרט דירה בברצלונה, נרצה לבחון את המצב הכלכלי, הפוליטי, הדמוגרפי ועד.

bottom of page