top of page
Computer with Graph

השקעות נדלן בספרד - המגמה החיובית נמשכת


Servihabitat - ספקית שירות הנדל"ן הגדולה בספרד צופה כי המחירים יעלו השנה ב- 6.3% בממוצע.

חואן קרלוס אלוורז, מנהל עסקי הנדל"ן של החברה, נאם בכנס שאורגן לאחרונה ע"י ארגון המפתחים Asprima ובנק Caixa (הבעלים של חברת Servihabitat) ואמר כי הוא צופה כי מחיר ממוצע לדירה בספרד יעלה השנה ב-6%-6.3% בממצע, כאשר העלייה הניכרת ביותר צפויה בשוק הנדל"ן בברצלונה ובמדריד, שם ישנו חוסר בבתים חדשים. אלברז צופה כי השנה יבנו בספרד 80,000 יחידות חדשות, עלייה של 13% ביחס לשנה הקודמת.

בנוסף, חברת ייעוץ הנדל"ן הבינלאומית CBRE צופה מגמה חיובית לשנת 2016, עם עלייה ממוצעת במחירים של 5.95% כאשר הערים בהן צפויות העליות החדות ביותר הינן ברצלונה, מדריד וולנסיה.

החברה התייחסה גם לנושא השכירות בספרד. בשנים עברו אחוזי בעלי הדירות בספרד היו גבוהים אך כיום, בשל המצב בכלכלי ורפורמות ממשלתיות המעודדות שכירות, ספרד הולכת ומתאזנת עם יתר גוש האירו מבחינת יחס שכירות-בעלות. ע"פ החברה, שוק השכירות צפוי להמשיך ולהתרחב בשנת 2016 עמד על 14.9% ב -2014. למען השוואה- בישראל אנו עומדים על כ-26%, בארה"ב כ-35% ובברלין כ-85%- אחוז גבוה מאוד. ממשלת ברלין מייחסת לנושא השכירות חשיבות עליונה ולכן גם מפקחת ומגבילה את העלאת שכר הדירה. מבחינת המשקיע עדיף לשמור על פרופורציות נכונות שכן אחוז גבוה מדי של שוכרים יכול ויקשה בשלב מימוש הנכס. מצד שני, אחוז נמוך יקשה על מציאת שוכרים. אם נסתכל על ספרד, מצבם הכלכלי של המקומיים אומנם הולך ומשתפר, אך עדיין לא כפי שהיה לפני הכניסה למשבר הכלכלי, מקשה עליהם לרכוש דירה בספרד ודירה בברצלונה ולכן השוק מתאפיין בתקופה זו בדרישה גבוהה יותר לשכירות (בעיקר בקרב צעירים). מחירי השכירות בברצלונה עולים בקצב כה מהיר (ממוצע השכירות עומד על 717 אירו למטר, הגבוה מבין ערי ספרד הגדולות) שראש עיריית ברצלונה, קולאו, מבקשת כי המדינה תתערב ותגביל את עליית השכירות, על מנת למנוע בועה עתידית. מנגד אנו רואים עלייה בביקוש לרכישה בקרב רוכשים זרים אשר מאזנים במידה מסוימת את הירידה בביקושים לרכישת דירות. ב-CBRE מעלים מספר גורמי מאקרו כלכלה מרכזיים הדוחפים את ההתאוששות בשוק הדיור הספרדי, בין היתר ריבית נמוכה המאפשרת נטילת משכנתאות בתנאים נוחים, ירידה באחוזי האבטלה ושיפור בהכנסה.

דוח כלכלי של בנק BBVA:

bottom of page