top of page
Computer with Graph

השפעת הכדורגל על כלכלת ספרד


ספרד נחשבת לאחת המדינות הבולטות בספורט העולמי בשנים האחרונות עם זכיות בשתי אליפויות אירופה האחרונות בכדורסל (2015) ובכדורגל (2012).

בשנה החולפת הייתה אחראית ליגת הכדורגל על כ-0.75% מהתמ"ג השנתי והצפי הוא כי החל מעונת המשחקים הבאה יעלה המספר ויגיע לכדי 1% (לצורך השוואה, ענף הטקסטיל אחראי על כ-2% מהתוצרת המקומית הגולמית של ספרד). הצלחות מועדון הכדורגל הפעיל בעיר בשנים האחרונות תורמות במישרין לגידול שוק הנדל"ן בברצלונה מאחר וישנם אוהדי כדורגל מכל רחבי העולם אשר נוסעים לא אחת למשחקי הקבוצה ,ובכך תורמים לעליית המחזור של נכסי התיירות בעיר בעיקר אמורים הדברים לדירות הטווח הקצר והמלונות . מה עוד שאף יש כאלו היכולים להרשות לעצמם ולרכוש נכס

בעיר המשמש אותם ואת אנשי שלומם השותפים לאהדת הקבוצה בכל פעם כשהם מגיעים לעיר לצפות בקבוצתם האהובה במגרש הבית- הברנבאו.

אחד הגורמים שצפויים לתרום לקפיצה זו הוא חתימת קבוצות הליגה על חוזה שידורים קולקטיבי שיכנס לתוקפו שנה הבאה ואמור להכניס יותר מ-1.5 מיליארד אירו למועדונים השונים.

סיבה נוספת להגדלת השפעת הכדורגל על הכלכלה המקומית הינה התאוששות שוק הפרסום הספרדי שאמור להוביל לחוזי פרסום כבדים שיזרימו סכומי עתק למועדוני הכדורגל הספרדיים.

מועדון הפאר של ברצלונה אמור להיות מהנהנים העיקריים כאשר חוזה הפרסום הנוכחי שלו עם חברת "קטאר איירווייז" עומד על כ-35 מיליון אירו בעונה ולפי התחזיות ההסכם הבא של המועדון יכפיל עצמו.

ברצלונה הפכה בשנים האחרונות שם נרדף למילה כדורגל. מועדון הפאר הקטלוני זכה בטראבל (גביע ספרד, אליפות ספרד וליגת האלופות האירופית) בעונה החולפת ובכך הציב עצמו כמועדון המוביל בעולם ביחד עם מועדוני ענק כדוגמת באיירן מינכן, מנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד ועוד.

בסוף השבוע האחרון הציגה ברצלונה לעובדיה את התכנית העסקית לשנים הבאות, כאשר השאיפה המרכזית היא לייצר החל משנת 2021 הכנסות של מיליארד אירו בעונה! (בעונה החולפת ייצר המועדון הכנסות בגובה של קצת יותר מ-600 מיליון אירו). על מנת להשיג מטרה זו, מתכנן נשיא המועדון, ז'וזפ מריה ברתומאו, שדרוג והתפתחות בכמה היבטים ביניהם הרחבת האצטדיון הביתי (קאמפ נואו) שכבר כיום הינו הגדול באירופה, ל-105,000 מקומות ישיבה ושיפוץ ביציעי ה-VIP מתוך מטרה לייקר אילו משמעותית. בנוסף, המועדון מתכנן לפתוח משרדים רשמיים (מעבר למשרד הקיים כיום בהונג-קונג) בניו- יורק, שנחאי ועוד, וזאת מתוך מטרה להגדיל את ההתרחובות הגלובאלית של המועדון ולהרחיב את קהל אוהדיה העצום (כ-450 מיליון אוהדים ברחבי העולם). כמו כן, מתוכננת פתיחת אוניברסיטה של המועדון בה ילמדו הסטודנטים, בין היתר, מקצועות ספורט מגוונים.


bottom of page